10 elemente importante pentru un „home page” de succes

14/10/2011

Pagina de pornire a site-ul este de multe ori pagina de destinaţie a campaniilor de promovare, iar aspectul ei este esențial pentru succesul afacerii/campaniei de promovare. Atunci când cititorii intră pe această pagină, aveți doar câteva secunde pentru a le capta interesul. Structura paginii este esențială pentru a avea o rată de conversie bună, pentru transformarea unui simplu vizitator în client.

Dacă ai nevoie de servicii de web design sau realizare site, contactează-ne pentru o ofertă – CLICK AICI!

Pagina de start trebuie să conțina anumite elemente pentru a avea succes în creșterea ratei de conversie. Citiți cu atenție lista de mai jos și vedeti dacă home page-ul dumneavoastră îndeplinește toate criteriile unui landing–page de succes.

1. Culoare – culoarea pe care o alegeți pentru site poate avea un efect major asupra vizitatorilor. Tipul site-ului și a business-ului trebuie să determine și culorile pe care le alegeți. În esentă, există două tipuri de culori – reci şi calde.

Maro, albastru şi verde sunt culori reci şi te pot face să te simti relaxat, calm şi asigurat. Aceste culori sunt bune pentru site-urile referitoare la medicamente, relaxare şi alte site-uri care au răspunsuri la problemele oamenilor.

Galben, roșu și portocaliu sunt culori calde care transmit energie, entuziasm şi fericire. Aceste culori merg bine pentru site-uri cu exerciții, site-uri de sport şi alte site-uri de tip energetic.

Violetul este o culoare bună pentru site-uri de modă și bijuterii. Acesta transmite sofisticare, lux, dar este, de asemenea, feminin şi romantic.

2. Dezordinea Cum te simţi atunci când intri într-un birou care este murdar şi plin de dezordine? Cu siguranță nu îți inspiră încredere în afacerea respectivă. Site este la fel. Nu vreți să arate ca un coș de gunoi! Păstraţi-l simplu, curat, coerent şi uşor de urmărit. Nu umpleți site-ul cu bannere, anunţuri nedorite, culori tari sau fonturi greu de citit.

3. Titlul   Titlul pe care îl folositi în pagina de start este foarte important. Aveți doar câteva secunde pentru a “capta” vizitatorul şi titlul poate fi un factor esențial în atingerea acestui obiectiv.  Asiguraţi-vă că aveți un titlu profesional, scurt şi la obiect. El trebuie să prezinte în cateva cuvinte beneficiile pe care le oferă vizitatorului, astfel încât acesta să petreacă cât mai mult timp pe site.

4. Ușurința de navigare – Trebuie să iei în considerare cât de uşor este pentru cititori să navigheze pe site. Are un  meniu ușor de urmărit? Fontul folosit este simplu și ușor de citit? Sunt link-urile dvs. proeminente și ușor de găsit? Uita-te peste fiecare aspect de navigare cu un ochi extrem de critic, deoarece un vizitator nu va sta pe un site care îl face să se simtă pierdut și confuz.

5. Utilizaţi mărturii Mărturiile sunt de neprețuit pentru site-ul dvs, deoarece acestea asigură creșterea credibilității în firmă, permițându-le vizitatorilor să aibă mai ușor încredere în produsele dvs. Presărați câteva mărturii scurte pe pagina de destinație. Utilizați mărturii detaliate, spre deosebire de cele mai generice. De exemplu: “Produsul dvs m-a ajutat să pierd 15 kg în doar 6 săptamani” este mai de impact decât  “Îmi place produsul dvs. Îl voi mai achiziţiona”.

6. Informaţii de contact Nimic nu ne face să abandonăm un site mai rapid decât atunci când nu găsim informații de contact sau o adresă de e-mail. Aceasta spune că administratorul nu vrea să fie deranjat de clienţi, întrebări sau orice altceva. Eu nu aș face niciodată afaceri cu un site care nu oferă informaţii de contact complete şi exacte.

7. Metode de captare a adreselor de e-mail Cei mai mulţi dintre noi sunt familiari cu expresia “banii se află în listă”. Colectarea adreselor de e-mail ale vizitatori dvs. vă permite să păstrați contactul cu ei astfel încât să puteți construi o relație pe termen lung. Puteți pune un formular de abonare pe fiecare pagină a site-ului. Construirea unei liste de corespondență vă va ajuta să vindeți, să prezentați ofertele speciale, și vă ajuta, de asemenea, va construi o bază de clienți solidă.

8. Apel la actiune Un apel la acţiune este un lucru specific pe care îl îndemni pe vizitator să-l facă. Acest lucru se poate face cu un link text sau grafic. De exemplu: „Click aici pentru o ședință gratuită de consultanță în marketing online”.  Oferiți vizitatorilor informații clare despre ce ar trebui să facă. Uneori, vizitatorii au nevoie de un pic de „încurajare”  pentru a finaliza apelul la acțiune.  Astfel încat puteți folosi ceva de genul: „Înscrieţi-vă astăzi pentru o consultație gratuită” sau „Click aici pentru a beneficia de ofertă”.
Furnizarea de stimulente pentru a ajuta vizitatorul să ia decizia de a finaliza apelul la acțiune nu trebuie să lipsească din site.

9. Corectează întotdeauna  Întotdeauna corectează și verifică din nou pentru a fi sigur că nu ai tastat greșit sau ai facut greșeli gramaticale în text. Asiguraţi-vă că toate link-urile de lucru și totul de pe pagina dvs. de destinaţie este în stare de funcționare.

10. Analytics  Profitați de toate statisticile de trafic pe care vi le oferă Google Analytics. Aceste informații pot transforma site-ul în unul de succes. Google Analytics este gratuit și oferă multe servicii pentru oricine are un site web. Vreți să vedeți cât de mulți oameni ajung pe site-ul dumneavoastră, de unde vin și cât timp petrec pe site? Toate aceste informații vă ajută la optimizarea afacerii.

Nu poți să pui un site online și pur și simplu să aștepți sa vânda, să-ți aducă clienți. Trebuie să urmărești ce se întâmplă și să-l îmbunătățești constant. Doar așa site-ul tău te va ajuta în business și nu va fi doar o carte de vizită electronică.

# Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!

Share Button