5 Greseli comune pe care le fac brandurile in Social Media

25/03/2013
  • promovare social media, facebook

Marketingul digital s-a extins foarte mult in ultima perioada, evoluand de la o idee aditionala simpatica ce s-a adaugat  strategiei de marketing la o necesitatea vitala pentru majoritatea afacerilor. Afaceriile mici si mijlocii evita crearea unei prezente in Social Media, insa cand o fac sunt capcane in care cad.

Acestea sunt cele mai comune dintre probleme!

promovare social media

1. Asumarea prea multor lucruri.

Una dintre cele mai mari greseli in social media este  incercarea de a aglomera o multitudine de proiecte social media intr-un program deja agitat. Tentatia de a tine pasul cu cele mai recente tendinte de pe tot felul de site-uri noi aparute este foarte mare si inevitabila. Cu toate astea nu vor sa para ca nu au situatia sub control.

Este perfect ok sa ai o pagina de Facebook sau un profil de Twitter, dar ai neaparata nevoie si de prezenta pe LinkedIn, Google+ si Instagram?

Aglomerand atat de multe conturi si profile de brand, poate fi dificil de tinut evidenta. Acest lucru va poate face sa pareti neinteresat sau lenes. Chiar daca nu este cazul de asa ceva, poti sfarsi foarte stresat incercand sa updatezi toate profilele in mod regulat.

Cum rezolvi acest lucru?

Exista doua cai sa faci acest lcuru sa functioneze in avantajul tau. In primul rand trebuie sa stii sa adaptezi textul. Anumite tipuri de continut de text merg mult mai bine pe anumite site-uri. Spre exemplu, imaginile sunt cele mai populare pentru postarile de pe Facebook, asa ca daca pui constant poze pe Instagram, poti posta aceleasi fotografii si pe pagina de Facebook. Daca folosesti Twitter in mod regulat, la fel, de ce sa nu postezi un link cu continut de pe pagina de LinkedIn?

Atunci cand aveti posibilitatea de a posta automat continutul respectiv este mult mai bine sa o faceti manual pentru ca cei care va urmaresc sunt mai predispusi sa dea dea click pe cele mai personalizate dintre postari.

2.Folosirea aceluiasi profil de social media atat pentru mediul profesional cat si pentru cel personal.

Nu e nimic in neregula cu mentinerea aceluiasi profil atat pentru uz profesional si personal. Administrarea doar a unui cont este mai usoara decat actualizarea a doua conturi diferite, combinandu-le  inseamna ca poti da personalitate brand-ului tau, care ii ajuta pe cei care te urmaresc sa interactioneze cu tine. Plus, o abordare cat mai casual vor face actualizarile tale mult mai placut de urmarit.

Cu toate acestea, exista anumite pericole in utilizarea acestei abordari, mai ales daca spui sau postezi ceva ce ar putea fi considerat controversat.  Acest lucru se poate reflecta intr-un mod negativ asupra ta, dar si a afacerii tale.

Cum rezolvi acest lucru?

Bunul simt este esential. Daca este un subiect controversat trebuie luat in considerare modul in care cei care te urmaresc il vor recepta. In caz contrar trebuie sa existe o repostare cu o explicatie a contextului existent. Twitter, spre exemplu, nu este potrivit pentru opinii, care sunt mult mai complexe decat 140 de caractere.
Daca aveti  vreodata dubii cu privire la modul in care va fi primit ceva, nu il postati.

3.Nu planificati cum convertiti comunitatea din social media in clienti

Unul dintre cele mai folosite cuvinte in social media este “angajament”. Desi este minunat ca oamenii dau like sau comenteaza  postarile aceasta nu duce la nimic substantial pentru afacerea ta. Oamenii ar putea fi angajati in continutul brandului tau, dar acest public nu garanteaza ca vor deveni clienti ai produsului sau serviciului pe care il furnizezi.

Cum rezolvi acest lucru?

In timp ce obtiii fani angajati la contentul tau ai castigat deja jumatate de batalie, apoi postarile  vor trebui sa includa continut care va conduce publicul catre serviciile tale. Publicarea unor actualizari specifice companiei, oferte, promotii uneori este o idee buna, dar fara a da in extrema cealalta.

4. Postarea numai de noutati ale companiei

Daca oamenii vor simti ca in postarile brandului tau sunt numai  postari in care incerci sa le vinzi bunuri sau servicii, se vor risipi foarte repede si isi vor pierde interesul. Oamenilor nu le place sa li se vanda in mod constant asa ca trebuie sa creezi un echilibru intre a servi ceea ce este in interesul lor dar si al brandului.

Cum rezolvi acest lucru?

Adapteaza o ratie de continut care iti va mentine audienta interesata si in acelasi timp sa si serveasca nevoilor afacerii tale. Depinzand de cat de des postezi , de la o postare la sapte maxim, ai grija ca aceste bucati de continut sa fie in favoarea ta dar si a audientei, mentinand un interes constant al acestora.

5. Gandeste in perspectiva!

Intelepciunea conventionala afirma ca orice afacere trebuie sa aiba un cont de Facebook si Twitter. In timp ce exista o multime de lucruri pozitive in spatele fiecarei alegeri, nu toate afacerile sunt construite in acelasi mod. Doar pentru ca un site este popular nu inseamna ca tipul de interactiuni din acel mediu  sunt potrivite pentru obiectivele companiei tale. Fiecare site are diverse puncte forte si puncte slabe.

Cum rezolvi acest lucru?

Identificati ce obiective trbuie sa atinga afacerea ta, ce tip de public i se potriveste si cu care ar trebui sa se conecteze, si care site-uri de social media se muleaza pe acest profil. Concentreaza-te pe ce site-uri importante se potrivesc  tipului de comunicare al brandului si exploreaza-le pe acelea inainte sa iei in calcul altele!

Sau… daca nu vrei sa iti bati tu capul cu promovarea afacerii pe social media, poti apela la specialisti in domeniu J . Da-ne un mail pe office@limonade.ro sau suna la 021.310.82.82

Share Button