Vine Black Friday. Cum te promovezi online pentru acest eveniment?

  • black friday

Black Friday este deja binecunoscuta zi de vineri de la sfârșitul anului în care sunt înregistrate vânzări cu volum mare și este una dintre zilele cu cele mai mari încasări.

Conceptul de Black Friday a pornit din Statele Unite, mai exact din Philadelphia, ca fiind ziua de dupa sărbătorirea Zilei Recunoștinței în America. Vechimea conceptului datează încă din 1961, descriind traficul imens care apărea ca fenomen imediat după Ziua Recunoștinței, lucru care aducea un profit considerabil retailerilor din acea vreme. Cu timpul, această zi a devenit cunoscută ca fiind una dintre cele mai importante zile a cumpărăturilor din an, în fruntea topului afându-se Crăciunul.
Promotori ai evenimentului de Black Friday, adus peste ocean în România, au fost eMAG și Flanco în anul 2011, lucru care a dus la dezvoltarea acestuia în fiecare an.  În anul 2014, Black Friday a adus pentru eMAG vânzări în valoare de 37 de milioane de euro, iar Flanco de 22 milioane de euro. Mulți alți retaileri și-au anunțat participarea în campania din 2015.

În 2015, 11 milioane de români spuneau că au auzit de Black Friday, dintre care 6,7 milioane plănuiau în anul respectiv să cumpere ceva cu ocazia evenimentului. Interesant că România se află pe locul 3 al cautărilor care conțin Black Friday (după S.U.A și Brazilia)

Evenimentul devenit fenomen își arată influența și în mediul online, aducând chiar un avantaj enorm perioadei de sărbători imediat următoare. Privind-o din perceptia vizitatorilor (cumpărătorilor), cei care au oferte de Black Friday prezente atât în magazinele fizice, cât și în mediul online, au avantajul unei percepții pozitive, înclinați fiind cumpărătorii ca pe perioada sărbătorilor de iarnă să își facă cumpărăturile de pe site-ul dumneavoastră.

Rata de conversie de Black Friday crește cu 70%, alăturat de un trafic semnificativ crescut pe site-uri. În România, traficul pe site-urile brandurilor participante Black Friday sunt crescute de aproape 3 ori (283%) iar rata conversiilor de două ori (192%).

Acum e momentul să prezentăm cele mai bune metode de promovare pentru acest eveniment:

  •  O pagină dedicată în site (landing page) care să conțină informații și ofertele disponibile pentru perioada respectivă.
  •  Puteți să faceți un articol pe blog  prin care să educați vizitatorii despre cum o să decurgă reducerile și ce pași sa urmărească (whislist , rezervare de produse etc).
  •  Newsletter-ele sunt în continuare una dintre cele mai bune și personalizate modalități de comunicare și promovare a produselor aflate la reduceri în cadrul Black Friday. Astfel, este creat contextul acela personalizat pe care potențialul vizitator și-l dorește din partea brandului, făcându-l să analizeze și să compare oferta pe care i-ai dat-o cu cele cu care s-a întâlnit până acum, lucru care deja este un mare avantaj.
  • Cu ajutorul Google poți alege varianta display, devenind ”micul showroom” al site-urilor care au de prezentat ceasuri, cosmetice, pantofi, haine, telefoane etc. Prin campaniile de Google Display informezi posibilii clienți despre brand, oferte și alte produse aflate în promoție.
  • Altă variantă recomandată de noi sunt anunțurile plătite prin Adwords pe care să le optimizați în funcție de produse. Nu uita sa adaugi termeni precum: „oferte Black Friday”etc.
  • Facebook Ads este modalitatea prin care dacă structurezi atât imaginea cât și mesajul să se alinieze perfect cu scopul Black Friday campaniile pot aduce un trafic gigantic pe site, urmate de conversiile dorite. Variantele care aduc rezultate sunt: brand awareness, traffic și conversions. Scopul principal al Facebook Ads ar fi să creeze liantul rapid și lin dintre timpul consumatorului petrecut pe facebook și site-ul tău. Același lucru, dar cu o targetare mai puțin pretențioasă, poate fi realizat prin Facebook Boost Posts.

Un lucru care se aplică totuși peste tot cu ocazia Black Friday, pentru rezultate bune și foarte bune, indiferent de metoda de promovare aleasă, targetarea rămâne cea mai importantă, mai exact targetarea cu serviciile și produsele potrivite în funcție de datele demografice (vârstă, sex, locație), de venituri, interese. Pentru realizarea unei imagini de ansamblu viabile și clare asupra targetului, tehnica de creare a unei personna este exact ustensila potrivită care ar putea face diferența dintre o campanie bună și o campanie excelentă.

Despre impactul, importanța și modalitățile realizării unei personna potrivită afacerii și/sau campaniei tale de promovare ,astfel încât să îți creezi strategia potrivită de termen lung, vom vorbi într-unul dintre următoarele articole.

Happy Black Friday !

Surse: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_(shopping)#Romania
http://m.capital.ro/black-friday-romania-ider-detasat-in-regiune-cu-o-crestere-a-t.html
Share Button

Leave a Comment