Brandingul are legile lui…

27/03/2011
by Irimia Daniela
  • legile brandingului

corporate branding si marketing onlineNu e ușor să creezi un brand. Mai ales în zilele noastre când în orice domeniu de activitate sunt deja 2-3 jucători mari. Cu toate astea, zilnic se nasc noi companii ce doresc să ajungă un Brand. Întrebarea este ce trebuie să facă o companie pentru a reuși acest lucru? Vorbind strict din punct de vedere al marketingului și al brandingului , există și aici câteva reguli ce trebuiesc respectate pentru a avea succes.

Ce înseamnă corporate branding? Să te preocupi de imaginea produsului tău. Să faci astfel încât “portocalele” tale să fie diferite de toate celelalte de pe piață, deși toate arată aproximativ la fel.


Legea Expansiunii – Puterea unui brand este invers proporțională cu extinderea lui. Cu alte cuvinte… Nu vinde și mere și portocale și pere sub același brand. Se erodează brandul. Clientul tinde să asocieze un brand unui singur produs.

Legea Publicității – Nașterea unui brand se face prin PR. Cel mai bun mod de a genera publicitate este să fii primul într-o categorie. Anunță o categorie nouă, nu un produs, iar presa te va susține. Dupa ce se creaza brandul în mintea consumatorului, el are nevoie de advertising (reclamă) penru a-și păstra cota de piață.

Legea Cuvântului – Un brand trebuie să se lupte pentru a deține un cuvânt în mintea consumatorului. Ce înseamna asta? Să asocieze numele brandului cu o caracteristică. De exemplu, cand spui Volvo, toată lumea se gândeste la siguranță. O altă metodă este de a crea o nouă categorie. Cum Xerox a devenit azi un cuvânt ce definește toate copiile pe hârtie simplă, indiferent cu ce aparat sunt făcute.

Legea Calității – Calitatea este importantă însa brandurile nu se construiesc  bazându-se doar pe  asta. Calitatea, sau mai degrabă percepția calității, se află în mintea consumatorului.  Dacă vrei să construiești un brand puternic trebuie să construiești o percepție puternică a calității. Cum faci asta? Îți îngustezi focusul și combini asta cu un nume mai bun și un preț mai ridicat.

Legea Numelui – Până la urmă, un brand nu este decât un nume. De asta este indicat să dai brandului tău un nume unic și simplu în același timp. Numele generice sunt cea mai mare greseală. Ele nu reușesc să creeze o identitate separată ceea ce este esența procesului de branding.

Legea Companiei – Brandurile sunt branduri, companiile sunt companii. Între cele două există o diferență. De exemplu, Procter&Gamble are mai multe branduri și le promovează ca atare: Tide, Pantene, Gillette, etc. Ele sunt mai importante decât compania.

Legea Formei– Logotipul (logo-ul) unui brand ar trebui să aibă un design care să fie bine perceput de ochi. Pentru a avea un impact vizual maxim, un logo trebuie să aibă aceeași formă ca și un parbriz, adică orizontală. Apoi foarte importantă este lizibilitatea – alegeți litere mari și ușor de citit.

Legea Culorii – Un brand ar trebui să folosească o culoare care să fie opusul celei folosite de cei mai mari competitori ai săi. Sunt multe criterii dupa care poți alege culoarea brandului tău, însa nu ignora culoarea concurenței. Nu vrei ca produsul tău sa fie confundat cu al competitorilor.

Legea Consecvenței – Un brand nu se construiește peste noapte. Succesul se măsoară în ani! Odata ce ai obișnuit clienții cu ceva și ocupi un loc în mintea lor, dă-le aceleași lucruri pentru care te-au ales. De mai bine de 35 ani Volvo vinde “siguranță”!

Legea Singularității – Cel mai important aspect al unui brand este singularitatea acestuia. În loc să ceri un ceas scump, ceri un Rolex; o mașină sigură = Volvo; portocale = PORTOCALA TA . Creeza o idee sau un concept singular pe care să o deții în mintea potențialului cumpărător!

Cine încalcă legile brandigului și a marketingului o face pe propria răspundere!

Dacă ai nevoie de ajutor în crearea unui brand online, contactează-ne pentru o ofertă – CLICK AICI !

#Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!
Share Button