Bunul cel mai de pret al unei companii – Brandul

28/05/2012
  • branding

Despre importanta brandingului se pot scrie mii de pagini , important este sa se inteleaga si  sa se aplice principiile ce duc la crearea , dezvoltarea si mentinerea unui brand.

Detinerea unui brand de calitate se aseamana in mare masura cu detinerea unei bune reputatii.  Asta ofera siguranta clientilor, duce la preturi mai mari si cerere mai mare. Puterea brandingului nu poate fi ignorata, asa ca acordati  timpul si banii  necesari construirii lui.

Brandul reprezinta viitoarele dumneavoastra castiguri. A nu va ocupa de brand inseamna a nu controla viitorul afacerii. O companie de succes inoveaza si creeaza branding in egala masura. Inovatia aduce valoare pentru client iar brandingul se asigura ca toti clientii stiu cine le ofera acea valoare.

Exista o multime de motive pentru a crea branding  pentru companie:

  • Incurajeaza clientul sa cumpere, sa testeze produsele/ serviciile dumneavoastra
  • Genereaza loialitate din partea clientilor
  • Mentine pretul ridicat pe termen lung
  • Permite sa obtineti profit mai mare
  • Creaza premisele unei dezvoltari de durata, atat a business-ului de baza cat si unor noi produse/ servicii

Atentie insa, caci brandingul tine de perceptia clientilor. Daca un manager nu controleaza aceste perceptii, atunci ele vor  fi bazate pe informatii aleatorii care ajung la client, indiferent daca acestea sunt juste sau nu. Aici apar provocarile oferite de retelele de socializare, unde clientii au acces la o multime de informatii, care dumneavoastra, in calitate de manager,  le puteti scapa de sub control foarte usor. Din acest motiv este important ca brandul sa fie prezent pe toate relelele mari de socializare, pentru a putea interactiona direct cu clientii, a lua feedback si a putea oferi  informatiile care sa mentina sau sa consolideze brandul.Nu veti avea un control total asupra dialogului, dar veti lua parte la el.

Un brand puternic se construieste in timp, iar asta cere in primul rand brandingconsecventa.  Promovati  constant identificatorii si atributele brandului.  In prima faza, un brand este reprezentat de nume si logo, din acest motiv este foarte important sa alegeti cu grija aceste 2 elemente. Este recomandat sa apelati la o agentie specializata pentru a pune bazele unui brand puternic. Apoi, asocierile si ceea ce reprezinta brandul pentru client face diferenta intre  un produs/ serviciu oarecare si unul de brand.

Este important sa oferiti servicii si produse de calitate, sa oferiti valoare clientilor, si asta in mod constant. Insa pentru a avea succes cu adevarat, trebuie sa faceti astfel incat orice potential client sa stie de dumneavoastra, iar asta puteti face doar avand un brand si  promovandul in mod constant.

In articolele urmatoare vom intra in detalii in ceea ce priveste constructia unui brand. O parte din informatii au fost luate din cartea “Branding” de Don Sexton .

# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti !

Share Button