Ce este nou in privinta content marketingului?

24/07/2013

Pe masura ce continutul de marketing creste mai ceva ca popularitatea lui Facebook exista o singura intrebare pe limba tuturor scepticilor: ”Ce este atat de nou in privinta acestui continut de marketing? Doar este ceea ce au facut dintotdeauna marketerii.”

E adevarat ca si scepticii au dreptate intr-o oarecare masura: Contentul a avut o implicare foarte mare in multe planificari de marketing (in general cele bune). Dar in mod evident, ceva unic se intampla acum, ceva maret care consuma fiecare buget in parte ca o bestie dezlantuita.

Internetul
El este cel care a schimbat clasica perceptie de marketing intr-o disciplina digitala devoratoare de date pe care toti o practicam azi. Asadar, a creat o specie noua de marketing la care, vrem nu vrem trebuie sa ne adaptam pentru ca afacerea sa functioneze. Si cumva toata lumea e entuziasmata de ea! Este vorba despre content marketing. (marketing prin continut)

Ce nu s-a schimbat?
Continutul de marketing in era digitala inca mai are multe in comun cu cel clasic.
Spre exemplu John Deere a fost primul cate a publicat in 1895 in Revista “The Furrow” caracteristicile de baza a acestuia accentuand punctele in comun a celor doua perspective:
–    Inca este vorba de a-ti strange si organiza expertiza pentru a le permite prospectilor sa-si faca treaba mai bine.
–    Inca este valabila suprimarea tendinta de promovare prea agresiva a produsului pentru a permite comunicarea cu prospectii despre ceea ce ii intereseaza cu adevarat.
–    Si in cele din urma, inca plaseaza consumatorii si nevoile lor pe primul loc, inainte de nevoile brandului si ale marketerilor sai.

Asadar, daca internetul nu a schimbat aspectele fundamentale ale continutului de marketing, atunci ce anume a schimbat?

Inainte de aparitia internetului, continutul era una dintre cele mai ascutite arme ale marketerilor. Acum, in era digitala (era cumparatorului autoeducat) contentul are precizia si puterea unei arme nucleare.

Continutul de marketing al noii generatiiContent-Marketing
Digitalul a schimbat modul in care realizam un research, modul in care cream, targetam, distribuim, promovam si masuram eforturile noastre pentru un continut de marketing:

•  Research-ul: Noi folosim cautarea și social media pentru a aceesa instantaneu teme de cercetare, precum și pentru a supraveghea ceea ce este deja acolo.
• Crearea: Continut de calitate folosit pentru a fi de baza pentru promovare. Acum, cele mai multe actiuni sunt este centrata pe continutul digital – cum ar fi carti electronice, posturi pe blog, video, grafica, SlideShares, Prezis, și podcast-uri.
•   Targetarea: Folosim instrumente digitale și insight-uri pentru segmentarea mesajelor nostre pe categorii, cum ar fi: produse, persoane, etape de cumparare, și interese – putem reduce domeniul public pana la un “segment de unul,” daca așa dorim.
•   Distributie: Nu mai punem timbre demult pe plicuri. In schimb, ne folosim de link-uri, email, uploadare, embedding, și de streaming pentru poveștile noastre de brand. Și nu mai suntem doar responsabili de cine primește mesajele noastre – sau cand și cum le gasesc: Continutul nostru este descoperit prin cautari foarte specifice desfașurate de oameni nu ne-am fi gandit ca le putem directiona. Sa nu mai vorbim ca fiind consumat pe laptop-uri, smartphone-uri, tablete, și chiar (in cazul in care numele de familie se intampla sa fie Le Muir, Scoble, sau Kawasaki) din interiorul lentilelor de ochelari.
•  Promovarea: Ca  marketeri, am mers mult dincolo de modul de emisie radio: Impartim continut pe Twitter, in grupuri LinkedIn, in cercuri de Google+, și pe paginile de Facebook. Sa nu mai spunem de bloguri si alte comunitati virtuale.
•  Masurarea: Ne-am cufunda in datele furnizate in Google Analytics, instrumente de automatizare de marketing și tablouri de bord CRM. Noi masuram tot ceea ce poate fi masurat și folosim insight-ul primit pentru a accentua strategiile și pentru a strange tacticile pentru eforturile noastre viitoare.

Continutul de marketing este astfel fluid, rapid, targetat, transparent, interactiv, inteligent, vizual si virtual .

Inainte de internet:
•    Continutul de marketing avea nevoie de luni de zile de cercetare si de realizare.
•    Costa mult mai mult
•    Ajungea si atingea doar oamenii pe care ii cunosteam
•    Avea nevoie de saptamani sa ajunga acolo unde ne doream.
•    Nu stiam niciodata daca a ajuns cu certitudine si cu atat mai mult daca a si fost citit de oameni
•    Daca ar fi fost impartit cel mai probabil s-ar fi intamplat in interiorul unui grup foarte mic de oameni (si nu am fi stiut asta cu certitudine pentru ca…)
•    Nu aveam nicio metoda de a masura impactul pe care l-ar fi avut
•    Daca investitita a avut sau nu relevanta
•    Eforturilor de continut de marketing erau rasplatite cu buget mic.

In zilele noastre, continutul de marketing este instant, se face cu costuri scazute, este foarte targetat, foarte usor de descoperit, distrubuit mai ieftin, promovat mult mai vast si urmarit pas cu pas indeaproape. Putem monitoriza totul de la aparitia sa ca idee pana beneficiile pe care le poate crea si putem cuantifica decontarea  sa cu o mai mare masura de siguranta. Ceea ce candva parea ca o idee buna acum este recunoscuta ca fiind o baza indispensabila a programelor de marketing.

Afacerea ta foloseste acest tip de marketing? Creati continut de calitate care sa ajuta la promovarea afacerii?

Share Button