Ce inseamna marketing online

21/03/2011

Marketingul online este un termen din ce în ce mai utilizat de oamenii de marketing, și nu numai.

De ce? Pentru că are câteva avantaje semnificative față de print, outdoor sau TV. Mediul online a câștigat teren în ultimii ani, iar criza economica a întărit conceptul de marketing axat  pe rezultate.  E-mail marketing, promovarea prin rețelele sociale și în blogosferă, campanii de google adwords sau affiliate marketing sunt unelte ce trebuiesc utilizate de toți cei care vor să își crească vânzările, să îmbunătățească imaginea companiei și să păstreze o relație cât mai bună cu clienții și potențialii clienți.

E-mail marketing – în funcție de obiectivele campaniei, se targhetează grupul către care trebuie trimis e-mail-ul. Poate să aiba ca scop fidelizarea clienților sau a celor care au avut deja un contact cu business-ul tău sau, dacă are ca și scop “vânzarea” unui produs/serviciu, se va crea un portret al consumatorului și se va concepe un design și continut adaptat destinatarului. Avantajele campaniilor de e-mail marketing sunt date de posibilitatea de măsurare a ratei de răspuns, modul de acțiune al clientului și targhetarea lui.

Promovarea în blogosfera și prin intermediul rețelelor sociale este mai greu de cuantificat în cifre, însa aici impactul poate fi mult mai mare asupra potențialului client. Un bun PR se poate face și în mediul online, poți crea o comunitate în jurul brandului, ești în contact permanent cu cei care comenteaza sau cer informații despre produsul/serviciul tău și le poți da un “sfat” sincer. Clienții vor să știe că ești acolo pentru ei, nu ca să le vinzi ceva.  Blogerii care au rolul unor lideri de opinie pot ajuta foarte mult la imaginea companiei tale, tocmai pentru că ceea ce spun ei are valoarea unei recomandări.

De google adwords cred că a auzit toată lumea, majoritatea au și apelat la serviciile acestea. De ce? Pentru că sunt cele mai eficiente atunci când scopul este unul specific. Mai mult trafic de calitate , clienți targhetați și direct interesați de produsul/serviciul tău te  “găsesc” exact atunci când au nevoie de tine. Costul per click este acceptat de toată lumea deoarece este un preț pe acțiune. Știu că plătesc X euro pentru Y click-uri, sau, și mai bine, pentru Z clienti.

Cam același concept de cost per action este întâlnit și la sistemul de affiliate marketing . Este un concept prin care proprietarii de site-uri trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant (prin bannere, advertoriale, widget-uri, insert in newsletter, etc ) și primesc un comision din valoarea cumpărăturilor efectuate de aceștia.  Acesta poate fi un mod ideal de promovare pentru magazinele online dar nu numai . O astfel de campanie poate fi adaptată și pentru alt tip de business, păstrându-se ideea de plată pe fiecare lead generat.

Dacă ai nevoie de promovare online eficientă, contactează-ne pentru o oferta – CLICK AICI !

# Daca îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!
Share Button