Cele mai folosite metode de promovare online in 2011 cu rezultate reale in business

22/04/2011

    În lunile martie-aprilie 2011 am făcut un studiu pentru a identifica ce metode de promovare online folosesc IMM-urile, micii întreprinzători, oamenii de marketing și specialiștii în promovare pentru a crește un business.

    Chestionarul a fost publicat pe rețeaua de socializare profesională  Linkedin, și distribuit către mai bine de 1000 posibili respondenți. Dintre aceștia au votat 138. Mai jos aveti datele statistice. Deși răspunsurile nu sunt deloc surprinzătoare pentru targetul vizat, ne bucură să vedem o deschidere din ce în ce mai mare a companiilor față de promovarea online.

    raport promovare online

     

    25% au ales ca principala metoda de promovare Google Adwords – fiind și cea mai targetată metodă. Ne așteptam ca procentul să fie ceva mai mare, însa, din cei care au ales social media probabil că foarte puțini folosesc și adwords. Prima explicație pentru procentul atât de mare (41% ) obținut de social media este dat și de faptul că majoritatea fac genul ăsta de promovare “in house”, deci, fără costuri financiare suplimentare.

    Comunicatele de presă și bannerele, adică elemente care au un impact în special pe partea de branding au obtinut un procentaj egal – 9% din respondenți au votat pentru ele.
    Share-uirea de articole pe site-uri și bloguri de specialitate este deasemenea o metodă foarte folosită. Pe de o parte ne bucură faptul că unii își dau silința în a oferi ceva mai mult decât “cumpără de la mine” într-o campanie de promovare, însa avem dubii că metota asta aduce creștere semnificativă a unui business. Cu toate ăstea, 17% din cei 138 de respondeti au votat pentru metoda asta de promovare.

     

    demografice varsta

    demografice sex

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dar… datele statistice sunt o mică ferestră spre realitate. Chestionarul a permis alegerea unei  singure variante de răspuns. Cum au subliniat și o mare parte din respondenți, pentru o campanie de promovare online reușită trebuie să folosești o mare parte sau chiar toate metodele menționate mai sus.

    În funcție de scopul și tipul campaniei de promovare (lansare produs, vânzare, branding, anti-reclamă, campanii sociale, etc.) se aleg și metodele optime. Nu am specificat în chestionar direct mail-ing, concursuri, audio și video streaming, cataloage sau reviste electronice, jocuri virale, etc. Am optat pentru cele mai uzuale metode tocmai pentru a fi un clasament cât mai realist și util pentru firmele mici și mijlocii care apelează la promovarea online.

    Pentru a avea însa rezultate cât mai bune, recomandăm să apelați la specialiștii în domeniu. Cum ați văzut, sunt suficiente metode pentru a realiza o campanie eficientă. Și când spunem că o campanie este eficientă ne bazăm pe cifre, nu pe supozitii. Mediul online îți permite să testezi, să măsori și să optimizezi o campanie astfel încât să obții ceea ce îți propui. Bineînțeles că pe lângă campania de promovare contează foarte mult site-ul companiei, serviciile/produsele oferite și bine înțeles – brandul.

    # Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!

     

    Share Button