Cum alegi o agentie de publicitate ?

19/03/2012
  • cum alegi agentia de publicitate

cum alegi agentia de publicitateAlegerea agenţiei de publicitate, agenţie care trebuie să contribuie la dezvoltarea afacerii, are o importanţă crucială pentru fiecare firmă, mare, medie sau mică. În cazul în care alegerea este bună, agenţia de publicitate va oferi un suflu nou business-ului, va ajuta la creşterea brandului companiei, a vânzărilor şi a cifrei de afaceri. Dacă nu, strategia de marketing a firmei tale  poate avea mult de suferit, să nu mai spunem de bugetul alocat care consumă resurse importante ce pot fi folosite în altă parte. Pentru a evita greşelile, am creionat câteva sfaturi pe care le poţi urma atunci când alegi agenţia de publicitate cu care vei colabora:

1. Decide-te ce servicii vrei de la o agenţie de publicitate. Ai nevoie de ajutor pentru un proiect pe termen scurt sau doreşti să dezvolte o strategie de marketing pe termen lung?

2.Uită-te după agenţii care au experienţă în sectorul tău de afaceri. Cunoaşterea business-ului de către agenţie va conta mult în timpul necesar pentru realizarea planului de promovare.

3. Selectează un număr suficient de agenţii care să satisfacă nevoile afacerii tale şi stabileşte întâlniri informale cu ele, în birourile lor. Astfel vei avea posibilitatea de a vedea fiecare agenţie în acţiune. Vei putea înţelege cum lucrează şi dacă poţi comunica uşor cu ei pe parcursul colaborării.

4. Cere şi  verifică referinţele furnizate de către fiecare  agenţie. Vei primi feed-back direct de la clienţii lor şi vei putea lua o decizie obiectivă.

5. Reţine că o agenţie de publicitate mare nu este neapărat cea mai bună opţiune. Rişti  să fi pierdut în hăţişul de conturi majore ale agenţiei, dacă nu ai un buget mare. În plus poţi plăti de 2 ori mai mult pentru aceleaşi servicii oferite de o agenţie mică.

6. Dacă îţi place prezentarea făcută de către agenţie, asigură-te că persoanele responsabile pentru ideile prezentate vor fi aceleaşi  ce vor începe să lucreze pentru contul tău.

7. Dacă ai de gând să alegi o agenţie cu experienţă în sectorul de activitate a firmei tale, ţine cont de faptul că aceştia pot lucra şi cu competitorul tău direct. Din acest motiv, verifica politica de lucru şi acţiune în cazul în care apar conflicte de interese.

Dincolo de sfaturile  de mai sus, am mai adăuga „ascultă-ţi inima” . La fel de important este să poţi comunica uşor şi să te înţelegi  bine cu echipa căreia urmează să-i încredinţezi business-ul pentru a-l promova şi a-l ajuta să crească.  Vezi dacă au aceasi viziune ca şi tine şi, foarte important, îţi înţeleg afacerea şi nevoile de dezvoltare.

# Dacă îţi place ce ai citit, împărtăşeşte şi cu ceilalţi !

Share Button