Cum ne afecteaza noile modificari de algoritmi de la Google – Penguin 2.0

31/05/2013

Dupa cateva saptamani de tensiune si valuri de schimbari mici in algoritmul Google, se pare ca Penguin 2.0 si-a facut efectele saptamana trecuta ( 22 mai ) .

Scopul  actualizarii a fost de a recompensa site-uri cu adevarat valoroase, si de a pedepsi site-uri care au castigat  locul in clasament cu tehnici netransparente.

Originalul Penguin a fost primul update Google creat cu scopul  de a combate in mod special factorii off-page, care vizeaza in special retelele de link-uri si strategii nenaturale de link. Aceasta actualizare a afectat si site-urile in limba romana, modificand dramatic rezultate motorului de cautare si distrugand traficului pentru unele site-uri , care folosesc tehnici black hat.

Penguin 2.0 utilizeaza tehnici anti-spam noi, avansate, care continua sa pedepseasca activitatea suspecta, penalizeaza site-urile care achizitioneaza un numar mare de link-uri foarte rapid (de obicei, prin mijloace platite), pe cele care obtin link-uri ale site-urilor irelevante, si pe cei care folosesc in mod excesiv textul ancora (exact match anchor text). De asemenea, aceasta actualizare, va fi axata in special pe anunturi cu link-uri dofollow (de la introducerea tag-ul nofollow, Google a spus webmasteri sa-l foloseasca pentru a diferentia link-uri platite si pentru a evita transmiterea de valoare trafic si de incredere).

Cum stii daca ai fost afectat?

In unele cazuri , Penguin 2.0 va fi imediat evident – o scadere dramatica de trafic pe site-ul dumneavoastra. Daca primiti in mod normal un volum mare de trafic din Google si brusc acest proces este oprit, ati fost cel mai probabil lovit. Pentru unii webmasteri, acest lucru nu va fi o surpriza – este, probabil, ceva ce la ar fi trebuit sa ne asteptam. Dar pentru unii proprietari de afaceri, in special cele care fac bani din publicitate si implicit traficul mare de pe site, aceasta va fi o surpriza destul de neplacuta.. Daca v-ati angajat in practici dubioase de link building, sau ati platit pe cineva  care a facut-o fara stirea dumneavoastra, aceste practici se pot intoarce impotriva site-ului.

Pentru altii, efectele ar putea sa nu fie la fel de evidente.  Traficul de cautare poate fi scazut pentru unele dintre cuvintele cheie. Vanzarile ar putea scadea pentru produsele pentru care ati construit  ancora text. Aruncati o privire la cautarile organice din Google Analytics si cautati  diferentele inainte si dupa 22 mai, in special. In timp, daca ati facut corect SEO , site-ul isi va reveni.

Afacerea voastra a fost afectata? Aveti nevoie de un audit la site si o noua strategie de optimizare SEO? Intreba specialistul nostru despre acest lucru – CLICK AICI

Share Button