Cum poti creste vanzarile unui magazin online prin remarketing?

17/03/2014

Conform statisticilor, doar 2% din cei care viziteaza un magazin online fac o achizitie, ramanand ca restul de 98% sa caute si alte oferte sau pur si simplu sa abandoneze cautarea. Odata ce a parasit website-ul tau, sansele ca un potential client sa se intoarca sunt reduse, de aceea este esential sa ajungi din nou la el pentru a-i reaminti de produsele sau serviciile tale. Pentru a  convinge clientul sa se intoarca pe o pagina a website-ului dorita de tine sau sa iti acceseze aplicatia mobila poti folosi metoda de publicitate online numita remarketing.

Ce este remarketing-ul?

Remarketing-ul  este o metoda de promovare online prin care poti ajunge in atentia celor care au fost pe website-ul tau insa au plecat fara a realiza a conversie (achizitia unui produs, abonarea la newsletter, descarcarea unei brosuri, etc.). Acest lucru este posibil prin plasarea de reclame pe care utilizatorul le poate vedea pe urmatoarele website-uri pe care le viziteaza.

De exemplu, daca un potential client a vizitat pagina de produs a unei biciclete dar nu a realizat achizitia, prin remarketing i se pot arata reclame cu produsul tau pe alte website-uri pe care acesta le viziteaza. Asadar, reclamele pot fi personalizate in functie de sectiunea din website pe care au vizitat-o, cu mesaje atractive sau preturi promotionale.

Din punct de vedere tehnic, elementul central din spatele acestei metode de promovare este reprezentat de cookie-uri. Cookie-urile sunt bucati de cod Javascript care se instaleaza automat in browserul utilizatorului atunci cand acesta iti acceseaza website-ul, ‚urmarind utilizatorul in anonimat oriunde navigheaza pe web.

Plasarea efectiva a reclamelor se realizeaza prin intermediul retelelor de publicitate online, din care cea mai utilizata platforma este Google AdWords, care are o cota de piata de 85%.

Cum functioneaza remarketing-ul in reteaua Google? Remarketing pt magazine online

Asa cum spuneam mai sus, Google AdWords este platforma prin care se plaseaza efectiv reclame targetate in locatiile web vizitate de utilizatorii care ti-au accesat in trecut websiteu-ul sau aplicatia mobila. Prin remarketing te poti conecta cu potentiali clienti care sunt deja interesati de produsele sau serviciilor tale, prin intermediul anunturilor relevante. Sansa ca o persoana care a fost pe website-ul tau sa realizeze o conversie este mult mai mare in comparatie cu un vizitator nou, de aceea aceasta metoda de promovare este foarte apreciata de catre proprietarii de magazine online.

Cum functioneaza remarketing-ul in reteaua Facebook?

Acelasi principiu este folosit si in reteaua de socializare Facebook. Utilizatorilor care au fost pe website-ul tau sau au accesat aplicatia ta mobila li se pot arata reclame relevante in pagina personala de Facebook. Reclama va aparea in sectiunea News Feed a paginii de Facebook a utilizatorilor. Avantajul major este faptul ca News Feed este cea mai accesata sectiune a retelei de socializare Facebook, si prima pe care utilizatorii o viziteaza atunci cand iti acceseaza contul de Facebok, conform datelor oficiale. Reclamele pot fi personalizate in functie de cum a interactionat utilizatorul cu website-ul sau aplicatia ta mobila.

De exemplu persoanelor care au cautat un sejur insa nu au facut o rezervare pe website-ul unui tour operator li se poate arata in reteaua de socializare Facebook oferta vizualizata, insa cu 10% reducere. Astfel, utilizatorii care sunt in faza de prospectare a pietei pot fi convinsi sa achizitioneze printr-un mesaj adresat direct lor. In functie de natura produselor sau serviciilor oferite, acestia pot fi targetati preponderent pe dispozitive mobile sau pe desktop.

Asadar, remarketing-ul este un instrument puternic de promovare online cu o rata mare de recuperare a investitiei, si cu rezultate 100% masurabile. De aceea, recomandam ca promovarea prin remarketing sa nu lipseasca din nici un plan de marketing online, mai ales in cazul magazinelor online.

Cere o oferta pentru a beneficia si tu de aceasta metoda de promovare- office@limonade.ro sau tel: 0724 837 869

Share Button