Focus on the digital

Săptămâna trecută am avut ocazia de a participa la conferința Internet Mobile World, la Romexpo. Ne-a plăcut de la început faptul că numele acesteia poate fi interpretat în două feluri diferite, ambele conducându-ne la aceeași concluzie evidentă. IM World este evenimentul la care chiar simți că „I’M World”. Scopul acestui eveniment a fost să deschidă sau redeschidă orizonturile oamenilor din sfera digitală prezenți, oferind de asemenea oportunitatea de a interacționa cu ultimele atracții din zona High-Tech.

imworlddata

Cum deja bine vedem, în jurul nostru totul se apropie, transferă, contopește, mută sau devine parte din digital și cu ocazia acestor două zile am aflat cum arată viitorul.

imworld2016

După două zile în care mai bine de 40 de speakeri au venit să își împărtășească ideile și viziunile din carieră cu cei prezenți (creând o atmosferă ușor asemănătoare cu binele cunoscute TEDxTalks sau KeyNote-urile Apple), putem spune că suntem cu un pas mai aproape de a înțelege direcția în care ne îndreptăm.

2016imw

De la sutele de roboți deștepți, unii care știu să se lupte în ringuri de Sumo cu lame foarte ascuțite sau cei care urmează mișcarile mâinii cu ajutorul unui smart-band pe încheietură, până la serviciile de cloud din ce în ce mai interactive sau platformele de organizare a documentelor, fișierelor și a mailurilor, până la structurile de servere și suport tehnic, am avut parte de o întreagă experiență pe care oricare dintre pasionații de high-tech din România și-ar fi dorit să o aibă.

robot1robot2robot3

Pe parcursul celor două zile nu am încetat să fim surprinși și fascinați de inventivitatea românilor la capitolul tehnologie și software, demonstrand că suntem mai mult decât pregătiți pentru a colabora de pe picior de egalitate cu oricine.

prisma

Deigur, informațiile acumulate au fost pe măsura sentimentului de exclusivitate în care am fost cuprinși când am realizat că mulți dintre reprezentanții cu care am interacționat la eveniment tocmai își lansau unele dintre produse sau au decis să își arate pentru prima dată platforma nou nouță. Piramida de sticlă din imaginea alăturată este o modalitate interactivă și realistă de a oferi conținutul bidimensional întâlnit pe străzi sau în magazine pe o platformă 3D specială.

volume

Când vorbim despre companii, o gândire de ansamblu asupra tuturor informațiilor de tip data pe care le colectăm este în general o abordare sănătoasă. Managementul riscurilor precum și o structură nouă și adaptată noilor tehnologii sunt imperios necesare pentru a oferi rezultatele dorite pe termen lung. Procesul de ”încearcă și greșește” este bun în parametri controlați, astfel încât să putem oferi clienților și consumatorilor o experiență diferită și personalizată.

grafic1

Limbajul de cod, sau ”The holy Code” așa cum i-am putea spune instrumentului care astăzi ne ajută enorm să avansăm, ne-a arătat din nou cum capacitățile dispozitivelor pe care le folosim zilnic pot deveni din ce în ce mai avansate și mai autonome. Exemplu boților special dezvoltați pentru aplicații a fost revelator pentru noi. Unul dintre A.I.-urile prezentate arăta cum acesta poate eficentiza în timp real calitatea luminoasă, calitatea focusului și contrastul pe care îl va avea poza, înainte ca ea să fie făcută. Robotul respectiv avea dezvoltată o memorie de un anumit tip de date pe care o folosea pentru a  prelucra poza în timp real, ținând cont de preferințele precedente ale utilizatorului.

 

Un alt insight, dar care de data asta nu foarte surprinzător, a fost că PC/Laptop (90%) și Mobile-ul (87%) sunt în continuare cele mai folosite dispozitive, urmate cu 46% de către tablete (care nu fac față nici la mobilitatea unui smart-phone nici la toate facilitățile unui PC). Ce este de notat este că Mobile-ul continuă să acapareaze din ce în ce mai multă cantitate de timp petrecută pe internet. Nu ne-a suprins nici faptul că în Europa și în Statele Unite posesia minim unui smartphone este de 95% întâlnită la tinerii cu vârstele cuprinse între 16-25 de ani, sau că în medie avem 3 dispozitive pe cap de locuitor.

 

Numărul conturilor de social media, contrar lucururilor auzite din vest despre Facebook, îl au în continuare pe marele albastru ca lider, urmat imediat după de YouTube, Whatsapp (preferat pe mobile) și Facebook messenger (din nou, mobile friendly). De asemenea este foarte important de luat în calcul felul în care utilizatorii își distribuie timpul petrecut pe interent. Liderii din categorie sunt site-urile și aplicațiile de socializare (Facebook, Twitter, Instagram), după care sunt articolele și cărțile, urmate îndeapropape de știri, iar pe locul 4 sunt aplicațiile de servicii chat (Messenger și WhatsApp).

grafic3

Cu alte cuvinte vrem sa spunem că la IMWorld am avut parte de indicii și revelanții relevante din viitorul advertisingului și al marketingului, informații pe care le-am luat și pentru care ne simțim privilegiați să le putem folosi în continuare pentru a ne îmbunătăți munca și comunicarea cu partenerii noștri.

 

Share Button

Leave a Comment