Lista factorilor SEO on-page in 2016!

  • seo on page

SEO On-page este de domeniul trecutului!

Vazând un astfel de titlu pe Inbound.org zilele trecute, aproape m-a făcut să îmi vărs cafeaua.

Bineînțeles că am citit imediat articolul și era mai degrabă ceva de genul „potrivirea exactă a cuvintelor este de domeniul trecutului” și nu SEO on-page.

Articolul a avut o multitudine de date și a punctat bine câteva lucruri, printre care și faptul că vechiul SEO on-page a început să afecteze ranking-urile din ce în ce mai puțin.

Așadar, mi-am dat seama că nu se scriu foarte multe despre SEO on-page și iau acest lucru ca pe o oportunitate de a concepe un articol.

Ca să stabilim de la început: SEO on-page nu moare și nici nu o să dispară, dar Google-ul a făcut loc unor noi opțiuni de optimizare.

Prin urmare, acest articol va cuprinde o listă de noi „reguli” în SEO in 2016. Ce a fost nou, ce o să fie nou, ce e vechi, ce merge și ce nu merge. Să vedem cele 25 de lucruri care alcătuiesc lista până acum:

  1. Potrivirea exactă a cuvintelor

Multe precizări din articolul „SEO on-page este de domeniul trecutului” pe care l-am menționat spun că în funcție de cât de mult de utilizează potrivirea exactă a cuvintelor are o strânsa corelație cu ranking-ul înalt.

Cercetarea arată că folosind potrivirea exactă a cuvintelor în SEO on-page (titlu, heading, meta descriere etc.) nu are până la urma nici o legătura cu ranking-ul înalt.

În plus, sunt câteva rezultate ale căutarii care nici nu conțin cuvintele exacte din titlu.

Ce concluzie tragem din asta?

Potrivirea exactă a cuvintelor era metoda principală prin care Google afișa rezultatele, dar de ceva timp aceasta practică a fost eliminată din cauza spam-ului făcut la cuvintele cheie. Algoritmii ca EDM și Panda se asigură că dacă tu ai exact aceleași cuvinte cheie în continutul tau, pagina nu va apărea în top.

Acestea fiind spuse, nu susțin că potrivirea exactă a cuvintelor este un lucru rău, ci doar că nu mai ajută atât de mult. Amintește-ți să folosești cuvintele natural și să nu le forțezi, iar atunci totul va fi bine.

  1. Cuvintele cheie cu Indexare Semantică Latentă (LSI)

Fiind o îmbunătățire peste cea de potrivire a cuvintelor cheie, Google urmărește acum să înțeleagă topica fiecărui conținut cu scopul de a ști ce presupune acesta.

Motivul pentru care are loc această decizie a Google este acela că potrivind pur și simplu cuvinte care pot avea seminficații diferite între ele nu ajută la optimizarea unui conținut de calitate.

Drept urmare, Google urmărește prin Cuvintele Cheie LSI să le lege pe acestea cu un conținut. După care Google face o „presupunere corectă” asupra conținutului care este posibil să apară accesând acel cuvânt cheie.

Cuvinte Cheie LSI includ și sinonime ale cuvântului căutat.

Folosiți cuvintele LSI atunci când căutați cuvinte cheie. Știind cuvântul LSI potrivit, îl puteți include în conținutul dumneavoastră, lucru care vă va ajuta foarte mult.

LSIGraph este una dintre aplicațiile care vă poate fi de folos atunci când le căutați pe acestea.

  1. Ușurința de citire

Ușurința de citire înseamnă gradul de dificultate pe care îl au cititorii pentru a înțelege conținutul tău.

Astfel conținutul tău este măsurat.

În principiu scopul vostru este de avea scorul între 70 și 80 cel puțin. Asta poate fi un obiectiv complicat, mai ales când vorbim de domenii în care sunt necesari mulți termeni tehnici. Nu este un lucru ușor de făcut dar este un lucru care aduce beneficii majore pe termen lung.

Beneficii:

-Google înțelege mai bine conținutul tău;

-potrivirea cuvintelor se va face mult mai cursiv și pe conținut mai relevant;

-rata de respingere scăzută.

  1. Cum să crești ușurința de citire?

Keep It Simple and Straigtforward (principiul KISS)

Lucruri pe care le poți face pentru a spori ușurința de citire:

-folosește propoziții scurte (1-2 linii);

-folosește paragrafe mai scurte (3-4 linii);

-evită jargonul, dacă este absolut necesar explică-l de la început;

-folosește un ton conversațional;

-lasă mai mult spațiu liber alb;

-folosește mult suport grafic;

-fii generos cu formatul – header, liste, cuvinte bolduite etc.

  1. Cum măsori ușurința de citire?

Tool-uri precum Readability-Score sau The Writer te pot ajuta să îți măsori acest criteriu.

  1. Marcatorii adăugați (Markups)

Aceștia sunt termenii adăugați speical în limbajul de cod pentru a putea fi ușor de regăsit și citit pentru program. Rolul lor este de a-ți ajuta conținutul să crească în clasamentul motoarelor de căutare.

Sunt două tipuri de marcatori de acest gen: Schema (proiectat pentru motoarele de căutare mari :Google, Bing, Yahoo) și Dublin Core (limbaj de marcatori care are o raza mare de acceptare spre utilizarea atât a asseturilor digitale cât și cele fizice).

  1. Marcatorii sociali

Și acești marcatori sunt de două tipuri Facebook Open Graph și Twitter Cards. Aceștia, ca și ceilalți, descriu conținutul aparatului care citește codul, specificându-i formatul prin Facebook sau Twitter.

Scopul acestui tip de marcatori este de a îmbunătăți apariția linkului atunci când conținutul tău este distribuit pe platforme. Factori precum: imaginea, titlul afișat, descrierea, numele celui care a publicat și cel al autorului sunt influențați de acest tip de marcatori, astfel crescând Click-through rate ul.

  1. Ușurința de folosire pe mobile

Dispozitivele mobile sunt, în ultimii doi ani, aproape de două ori mai folosite decât deviceurile de tip desktop sau laptop. Un aspect foarte important de care vrei să ți cont în conținutul tău și la construirea site-ului este cât de mobile-friendly este și cât de responsive poate fi pe o tabletă sau un smartphone. Din acest motiv site-urile care se adaptează formatului dispozitivelor mobile oferă statistici și conversii mai bune decât un site unresponsive.

  1. Conținutul de dimensiuni mari

Conținutul mare este o sabie cu două tăișuri. Îți poate ridica în clasament site-ul datorită numărului mare de cuvinte cheie identificabile, dar în același timp poate fi perceput ca fiind un conținut greoi de vizitator și poate spori rata de respingere a paginilor tale.

  1. Gradul de noutate

Un conținut updatat frecvent are întodeauna de câștigat în fața site-urilor care își updatează conținutul o dată la 3 sau 6 luni. Bineînteles, depinde foarte mult despre ce fel de conținut este vorba (video, poze, scris etc.).

  1. URL

URL-ului este una dintre cele mai ușoare lucruri pe care le-ai avea de optimizat. Combinația optimă a unui URL relevant pentru site-ul tău este folosirea cuvintelor cheie pentru identitate, cuvinte ISL, să fie scurt și descriptiv.

  1. Meta-descriererea

Este foarte importantă datorită gradului ridicat de vizibilitate pe care îl are și spațiul pe care îl ocupă în rândul rezultatelor căutării pe motoarele de căutare.

Acesta este de preferat să conțină:

-cuvinte cu indice de căutare mare;

-cuvintele cheie;

-să fie relevant pentru conținutul pe care îl ai de oferit;

-să fie scurt și concis (în limita numărului de 285 de caractere. Pentru mobil 130 de caractere pentru o atenție sporită);

-este de preferat să se termine cu un call-to-action.

  1. Titlul (H1 Tag)

Titlul, dacă acum ceva timp era un factor major de aranjare în calsament a referințelor pe site-uri, fiind necesară o otpmizare clară a cuvintelor cheie și utilizarea acestora în titlu, acum acesta are mai mai mult un impact pur vizual asupra vizitatorilor, și mai puțin unul de a clasa în motoarele de căutare.

Ce înseamnă asta este că optimizarea titlurilor va trebui să fie mai mult centrată pe om și pe ce urmează să vadă acesta daca va da click decât pe ce conține cu exactitate din punct de vedere al conținutului site-ul. Asta impune o deschidere către flexibilitate din punct de vedere al formatului când vine vorba de structurarea titlu-descriere a rezultatelor de pe motoarele de căutare.

  1. Header-ul

Asemănător titlului, header-ul nu are o mare legătură din punct de vedere al cuvintelor cheie cu titlul și nu ajută în mod direct la indexarea conținutului în motorul de căutare. Ceea ce înseamnă că permite o mai mare libertate la conceperea acestuia.

  1. Sublinierea cuvintelor

Sublinierea cuvintelor cheie este un alt aspect important de care este bine să ținem cont atunci când ne dorim ca vizitatorul nostru să țină minte anumite informații de pe site-ul nostru. Unelte precum Bold și Italic ajută ca procesul SEO să prioriteze conținutul care are cuvintele subliniate. Sublinierea cuvintelor nu are un impact direct asupra clasării, dar ajută indirect pe termen lung la vizibilitatea site-ului și al conținutului dumneavoastră.

  1. Conversiile

Conversiile considerate de Google se împart în două categorii: Macro conversii (vânzări completate pe site-ul tău; acesta este de obicei scopul tău principal) și Micro conversii (sub-scopuri pe website-ul tau pe care încerci să le îndeplinești; ex: abonare la newsletter, înregistrare cont, timp mult petrecut pe site, downloaduri etc.)

  1. Cuvintele cheie și textul ancoră

Plasarea cuvintelor cheie în conținut este de preferat să aibă loc în primele 100 de cuvinte de pe pagină.

Textul ancoră este textul care este folosit pentru a trimite pe link-ul dorit. Captarea atenției și îmbinarea cu un CTA (Call To Action) este foarte importantă pentru un click-rate mare. Exemplele clasice de ”Click here” și ”Read more” sunt deja depășite, recomandarea fiind să fie înlocuite cu exact titlul sau cuvântul cheie al conținutului ce urmeaza să fie afișat pe pagina din link.

  1. Linkuri externe

Link-urile sunt si ele foarte importante în SEO, întrucat Google le apreciază ca fiind un semn al calității. Pe de altă parte, dacă un site are prea multe link-uri externe își poate „sabota” propriul trafic pentru că îi oferă vizitatorului multe ieșiri. Cu toate acestea, link-urile externe sunt bine venite, cât timp sunt limitate și fac trimiteri în stransă legătură cu subiectul site-ului dumneavoastră. Așadar, site-urile de calitate și relevante ar trebui să fie în focusul celui care alcătuiește strategia SEO.

  1. Timpul de încarcare al paginii

Un research facut de Ahref arată că rezultatele din top-ul căutarilor se încarcă în 0,7 secunde sau chiar mai puțin. Așadar, timpul de încărcare al paginii este relevant, iar un site are viteza bună cât timp nu îl pune pe vizitator în așteptare.

  1. Secțiunea de comentarii

Beneficii? Mărește timpul petrecut pe pagină. Se adaugă în mod dinamic conținut nou pe pagină. Google apreciaza activitatea utilizatorilor pe site. Se ia in calcul ca micro conversie.

Nu cred ca este nevoie să dezvoltam mai mult, este clar că o sectiune de comentarii aduce multe plusuri.

  1. Distribuirea pe Social Media

Share-urile de pe Social nu sunt considerate un factor direct în calculul ranking-ului, dar pot aduce, în mod evident, trafic și expunere considerabilă, iar acestea influențează în mod pozitiv ranking-ul. Este esențial ca vizitatorul să fie încurajat să distribuie pe rețelele de socializare conținutul care i-a atras atenția. De aceea, sunt foarte utile butoanele care îi ușureaza această experiență.

  1. Optimizarea conținutului grafic

Optimizarea imaginilor cu conținutul scris este exact elementul care ajută la o optimizare foarte reușită și la o clasare foarte bună în topul motoarelor de căutare. Pe lângă asta ajută vizitatorul să înțeleagă mai repede și mai ușor informațiile regăsite pe site. Păstrați rația imaginii originale atunci când o folosiți în site, verificați drepturile de autor, redenumiți sugestiv imaginile folosite și minimizați rezoluția acestora pentru a evita pierderea detaliilor.

  1. XML Sitemap

XML Sitemap este un tool foarte bun care le permite motoarelor de căutare să știe structura site-ului și dacă se fac anumite schimbări în mod automat.

Fără acest sitemap, motoarele de căutare trebuie să se bazeze pe link-urile care fac trimitere către anumite părți din site, în asa fel încât sa fie realizată indexarea. Din această cauză, există posibilitatea ca anumite părți să fie omise.

  1. Redirecționarea

Când schimbi o pagina de pe un URL pe altul, trebuie să redirecționezi fostul URL celui nou. Bineînteles că se poate șterge pagina de tot și se poate construi una nouă, dar atunci scorul de la ranking va fi luat de la 0.

  1. SEO Local

SEO la nivel local este crucial în cazul dezvoltării unei afaceri. Căutările locale sunt, cu siguranță, numeroase, iar afișarea afacerii în topul căutărilor reprezintă un mare avantaj. Cum se face? La cel mai de jos nivel, trebuie sa fie prezente informații cu privire la business-ul avut și date de contact (nume, telefon, mail, fax, adresă, tipul de business, intervalul orar etc.)

 

 

În concluzie practicile dezvoltate mai sus care țin de SEO sunt factorii care asigură clasarea site-ului și conținutului pe primele poziți în motorul de căutare. SEO este și un principiu de funcționare într-un mediu în care totul este extrem de dinamic și în permanentă schimbare. Deși oferă rezultate pe termen lung, vine cu o sumă de modificări pe care nu toate site-urile din prezent le-ar putea îndura.

SEO este procesul de optimizare care impune într-un fel crearea și implementarea conținutului relevant pentru vizitatori.

Simplu. Cel mai relevant în domeniul său este cel mai câștigat.

 

Micile investiții în SEO acum aduc marile rezultate dorite în viitor.

 

Sursa: SeoPressor

Share Button

Leave a Comment