Materiale promotionale – Cartile de vizita

23/04/2012

carti de vizitaOrice produs inscriptionat cu logo-ul firmei sau cu un mesaj de advertising este un material promotional. De la carti de vizita la agende, calendare si scrumiere, totul contribuie la imaginea pe care o creati companiei dumneavoastra.

In linii mari, materialele promotionale pot fi impartite in doua categorii: esentiale si optionale.

Din prima categorie fac parte cartile de vizita; din a doua pliantele, brosurile, calendarele, agendele, pixurile, tricourile si orice poate fi inscriptionat si dat potentialilor clienti. Exista si produse care in functie de domeniul activitatii firmei in cauza, pot fi esentiale sau optionale: bannerele, mapele de prezentare si roll-upurile sunt doar cateva dintre ele.

La ce trebuie sa fii atent cand iti faci cartile de vizita

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il stii despre cartile de vizita este ca sunt indispensabile.

Oricat de mica sau de nisata ar fi afacerea ta, este recomandat sa ai carti de vizita.  Oportunitatile de afaceri sunt peste tot si primul pas spre ele inseamna de multe ori inmanarea acestei „bucati de carton”.

Prima impresie pe care ti-o lasa o persoana se formeaza in 90 de secunde. Nu s-au facut studii legate de timpul in care se formeaza impresia pe care ti-o lasa o carte de vizita, dar putem presupune ca timpul este tot de 90 de secunde. Dat fiind acest lucru, exista niste aspecte carora ar trebui sa le acordati importanta atunci cand faceti cartile de vizita.

  1. Grafica

Grafica este cel mai important aspect al unei carti de vizita. Prin grafica se intelege culorile folosite, marimea textului, pozitionarea elementelor. Principiul care trebuie avut in vedere este cel KISS – „keep it simple, stupid”. Grafica trebuie sa fie simpla si eleganta, sa nu oboseasca ochii, sa-ti faca placere sa o privesti, sa atraga atentia. Cartea de vizita este o oglinda a ta, viitor partener de afaceri.

Sfaturi practice:

  • Alege sa ai fundalul cartii de vizita de o singura culoare. Nu-l incarca cu desene.
  • Nu folosi mai mult de doua culori ale textului.
  • Atentie la cate marimi de text (text size) folosesti. Prea multe obosesc si distrag atentia de la ce este important.
  • Nu umple tot spatiul disponibil cu text – nu asta este rolul cartii de vizita. Cartea de vizita trebuie sa contina datele tale de contact, ca reprezentant al companiei.
  • Gandeste-te daca este necesar sa folosesti doar  fata cartonului sau si verso-ul.
  • Daca alegi sa folosesti si verso-ul cartii de vizita, gandeste-te foarte bine ce pui acolo.
  • E preferabil sa nu folosesti denumirea juridica a firmei – fara „SC” si „SRL”. Pentru asta exista factura
  • Acorda atentie datelor de pe cartea de vizita: fii sigur ca este trecut numele persoanei, functia, emailul si numarul de telefon la care poate fi gasit. Emailul trebuie sa contina domeniul companiei (ex: dan.balan@printuri.ro in loc de dan.balan@yahoo.com). Site-ul nu trebuie sa lipseasca.
  • Poti introduce si pagina de facebook daca este cazul
  1. Suportul

Suportul cartii de vizita inseamna hartia pe care este imprimata si conteaza atat tipul de hartie (mata, lucioasa, texturata) cat si grosimea ei. O carte de vizita trainica este tiparita pe o hartie de 300 sau 350 gr/m. Pentru a evita indoirea sau ruperea, poti apleca la  plastifiere – mat sau lucios, in functie de gusturi si de pozitionarea firmei.  Hartia poate fi simpla, alba, reciclata sau poate fi o hartie speciala, cu textura. Cartoanele speciale – texturate, colorate, cu diverse irizatii – arata foarte bine dar inainte de a-ti imprima cartea de vizita pe asa ceva trebuie sa te gandesti daca se potriveste cu pozitionarea firmei si cu grafica.

  1. Finisarea

Este unul din acele lucruri mici care pot strica totul. Puteti avea o grafica simpla, eleganta, care poate fi distrusa usor de faptul ca hartia este taiata stramb sau prost, de un cutit insuficient ascutit. De asemenea, este important unde s-a facut taierea: cutitul a intrat in grafica? Sau dimpotriva, exista spatiu alb care strica grafica? In cazul cartilor de vizita, fiecare milimetru conteaza.

Deci, este foarte important cu cine alegeti sa faceti aceste materiale, dat fiind ca ele sunt componente din strategia de branding si comunicare. Nu lasati la voia intamplarii aceste decizii – apelati cu incredere la serviciile unei agentii de publicitate.

# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti !

Share Button