Materiale promotionale: pliante, mape, brosuri, cataloage

12/09/2012

Presupunand ca bugetul nu este o problema, trebuie ales cu atentie tipul de materiale promotionale realizate. Precum mentionam si intr-un articol trecut, cartile de vizita sunt esentiale. Pe langa carti de vizita poti face foi cu antet, mape, pliante, brosuri, cataloage, calendare, agende.

Toate aceste suporturi imprimate duc mesajul tau la publicul vizat. Asadar, primul pas in a face materiale promotionale este sa raspunzi la urmatoarele intrebari: care este publicul meu tinta? Ce fel de stil de viata are? Ce obiecte as putea sa inscriptionez? Unde ii gasesc ca sa le pot inmana aceste obiecte?

De exemplu, este o pierdere de timp si bani sa faci pliante pentru produsul tau, un vin de calitate superioara,  si sa le distribui la metrou. Cati dintre potentialii tai cumparatori folosesc metroul, in intervalul orar ales in care se face distrubitia? Exista vreun studiu pentru asa ceva? Si mai important: exista o metoda mai eficienta ca ei sa receptioneze mesajul tau, sa afle de serviciile companiei tale?

Pe masura ce raspunzi la intrebarile de mai sus economisesti bani. : )

Dar sa luam fiecare material in parte si sa vedem care este utilitatea lui.

Foile cu antet

O foaie cu antet este o coala A4 de 80 sau 90 g/m ce contine logo-ul companiei si datele de contact: adresa fizica, adresa email, adresa web, telefon, fax.  Este folosita pentru a imprima pe ea oferte, contracte si alte documente oficiale.

Foile cu antet pot fi comandate la tipografie sau tiparite foaie cu foaie, atunci cand este nevoie de ele, daca exista o versiune electronica. Avand in vedere ca anumite date se pot schimba (numar de telefon, cel mai adesea), recomandam varianta a doua.

Mape

Mapele sunt varianta eleganta la suportul la folia de plastic A4 in care sunt introduse diverse documente.

Mapele pot fi simple, cu buzunar interior, cu buzunar interior si stanta pentru cartea de vizita, cu buzunar interior cu volum si cu stanta pentru cartea de vizita, cu doua buzunare interioare. Detaliile depind de scopul pe care il deserveste. Pentru a inmana clientului o oferta/ contract, este nevoie de o mapa simpla cu buzunar, fara volum (evetual buzunarul sa aiba stanta pentru a se introduce cartea de vizita). Daca mapa este folosita pentru a fi inmana o prezentare  a firmei, de asemenea, recomandam varianta buzunar cu stanta. Pentru varianta in care mapa strange la un loc toate materialele unui curs de doua zile, este nevoie de buzunar cu volum.

Indicatii

–          Suportul unei este un carton de 300 sau 350 de grame. Acesta poate fi simplu sau plastifiat. Plastifierea ii confera o anumita duritate si rezistenta in timp si poate fi lucioasa sau mata.

–          Atentie la design. Grafica aleasa trebuie sa reflecte valorile companiei si sa contina logo-ul si culorile agreate. (De exemplu, daca logo-ul contine galben si verde, atunci mapa ar trebui sa contina aceste culori.) Daca nu aveti posibilitatea de a apela la un grafician, logo-ul dumneavoastra pe un fundal neutru este suficient.

Pliante

Pliantul este o foaie tiparita care se pliaza in doua sau in trei parti. Costurile sale de productie sunt scazute, dar la fel este si durata sa de viata.

In principiu, pliantul este folosit in doua situatii, daca publicul tau tinta nu este unul nisat: cand e nevoie de promovarea unei oferte speciale sau cand ai avut deja o prima interactiune cu un posibil client.

Indicatii

–          Gramajul optim al unui pliant este intre 110 – 130 grame. O hartie mai groasa inseamna un cost suplimentar care nu aduce plus valoare. O hartie mai subtire lasa impresia de neprofesionalism.

–          Atentie la pliuri. Este preferabil ca hartia sa fie pliata in tipografie, utilizandu-se niste masinarii speciale, decat manual. Poate strica designul pliantului dar si prima impresia a companiei dumneavoastra.

Alternativa la pliantele date pe strada sunt campaniile pay-per-click din online: Google AdWords, Facebook Ads. Avantajele promovarii online sunt mai multe: iti alegi targetul, ai un control asupra raspandirii mesajului, vezi zilnic care este impactul campaniei de anunturi ( cate persoane sunt interesate de produs, cate vanzari se pot face etc) si, nu in ultimul rand, poti optimiza campania in timp util.

Brosuri

Brosura este un material de  minim 8 pagini, cu foi prinse prin capsare. Marimea poate fi A4, A5, A6 sau orice format se doreste. Scopul brosurii este sa detalieze istoricul, produsele si serviciile companiei.  De regula este folosita in cadrul prezentarilor oficiale, la targuri si expozitii.

Indicatii

–          Gramajul unei brosuri incepe de la 160 g. Hartia poate fi simpla sau se poate folosi un carton special, texturat, in functie de scop.  Daca se merge pe varianta de hartie simpla, se poate plastifia (mat sau lucios).

–          Designul este foarte important, dar fiind ca durata de viata a unei brosuri poate fi si de cativa ani. Informatia din brosura trebuie sa fie relevanta si concisa iar grafica atractiva, nu obositoare.

O alternativa la brosura este website-ul. Un website poate fi accesat oricand si updatat foarte usor. In plus, daca site-ul este mentinonat pe cartea de vizita, sansele ca potentialii clienti sa intre pe el sunt mult mai mari decat in cazul unei brosuri.

Calendare & agende

Calendarele si agendele sunt obiecte promotionale care de regula se dau la sfarsit de an partenerilor traditionali de business. Ambele materiale pot fi inscriptionate cu logo & slogan pe fiecare fila sau doar pe coperta.

Pentru o campania sustinuta de marketing, este nevoie sa se apeleze cat mai multe metode de comunicare – promovarea online, print, materiale promotionale si acolo unde este cazul, radio si TV. Oricum ar fi , intotdeauna apelati la o agentie de publicitate specializata.

# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti !

Share Button