Metode de Promovare online

21/03/2011
by Irimia Daniela

    Deja e un subiect la modă. Toată lumea vorbește despre tendințe pe piața de publicitate. Va mai pierde teren printul, cât va căștiga online-ul, cu cât vor mai scădea prețurile pe TV …

    Nu pot să mă pronunț decât asupra tendințelor de promovare online. Privim lucrurile din ambele perspective– a clientului dar și a furnizorului. Deci… cum ne promovăm online? O facem singuri sau apelăm la agenții interactive?

    • Cele mai mari bugete online se consumă cu proiecte speciale și bannere. Lupta se dă între site-uri, regii, afișări ,unici. După ce criterii aleg însa firmele spațiile unde să își plaseze un banner sau să-și faca branding? Aleg site-urile unde găsesc clienții doriți, unde au o expunere foarte bună la un preț negociat la maxim. Banner-ele ramân în continuare cele mai folosite unelte de promovare, însă la prețuri cu mult sub cele din 2007-2008. Criza ne-a învățat cum să folosim inteligent afișările și bugetele.
    • La modă anul ăsta sunt rețelele sociale. Toată lumea are cont pe twitter și facebook, orice om de business are profil pe linkedin și își culege o mare parte din informații în timpul petrecut online. Sunt companii care au profil pe Facebook, cu un număr impresionant de “prieteni”, adepți ai brandului care sunt dispuși să facă foarte ușor marketing viral. Orice om de PR știe că nu poate rata prezența pe retelele sociale. Va continua să crească numărul utilizatorilor, implicit a potențialilor clienți pentru multe din serviciile și produsele oferite de companii.
    • Blogosfera a fost anul trecut în centrul atenției, pe de o parte datorită costurilor mai reduse, dar și pentru că oferă o rată de conversie buna. Având valoare de recomandare, ceea ce spune X sau Y pe blogul personal, este mult apreciat de cititori. Anul ăsta cred că nu va mai fi la fel de bun pentru bloguri, pentru că cititorii au înteles că sunt destul de mulți care scriu sau recomandă ceva pentru că sunt sponsorizați de compania căreia îi fac reclamă.
    • Linkurile sponsorizate pe google rămân cele mai eficiente din punct de vedere al ratei de răspuns. Fiind o reclamă targhetată, anunțul apare strict celor interesați de serviciile/produsele promovate. Compania plăteste strict pentru vizitatorii care ajung pe site. Un alt avantaj e acela că se poate optimiza foarte bine campania, însa depinde și cine se ocupă de ea.
    • Să nu uităm de campaniile de e-mail marketing, sau altfel spus, marketing direct. Vor sări mulți să mă acuze că  “e spam”. Eu zic să nu fim mai catolici decat Papa, căci și cutia poștală de acasă e plină de pliante publicitare. Unele ne sunt folositoare, altele nu. Însă s-a demonstrat de multe ori că metoda de promovare prin intermediul email-ului funcționează. Fie că e un newsletter la care m-am abonat sau un email trimis de o firmă care face marketing direct, dacă mă interesează, îl citesc, daca nu, sunt liber să-i dau “delete”.

    Cred că mediul online va câștiga din ce în ce mai mult teren, atât pentru publicitate cât și pentru PR. Nu putem ignora spațiul care ne captează atenția zilnic, pentru câteva ore. Bugetele de publicitate vor migra către online, fiind mediul în care poți măsura și chiar anticipa fiecare rezultat al campaniilor.

    # Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!
    Share Button