Mituri despre comertul electronic si promovarea magazinelor online

04/02/2013

PwC a derulat un studiu online in perioada iulie-august 2012, pe un esantion mai mare de 11,000 de cumparatori online din 11 tari. Mai jos va prezentam 9 mituri spulberate de acest studiu.

Mitul 1: Platformele de social media  vor deveni in curand un canal indispensabil pentru comertul cu amanuntul.

Analizate independent, platformele social media  nu par sa devina canale  importante de comert cu amanuntul in viitorul apropiat. Insa devin din ce in ce mai populare in fiecare an si genereaza un procent tot mai mare de cumparaturi pe toate canalele, nu numai pe cele online. Deci promovarea pe Facebook este benefica pentru brandawarness.

Mitul 2: In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare.

O parte dintre cumparatorii de pe canale multiple afirma ca apeleaza la cercetarea ofertei in online, insa mai multi dintre acestia prefera sa cumpere produsele de la un magazin traditional.

Mitul 3: Tableta va depasi in curand calculatorul personal in topul preferintelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumparaturi online.

Cumparatorii folosesc in continuare intr-o proportie covarsitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumparaturi online. Tabletele si telefoanele inteligente nu par sa recupereze teren in viitorul apropiat  insa exista potential ca acestea sa devina mai importante pentru alte etape din procesul de cumparare.

Mitul 4: Pe masura ce lumea devine mai conectata, consumatorii internationali devin din ce in ce mai asemanatori.

Cu toate ca se cumpara mai mult ca niciodata de la comercianti internationali, depasindu-se chiar si granitele prin intermediul serviciilor online, exista in continuare o gama larga de diferente locale in comportamentul consumatorilor. Magazinele online locale sunt mai usor de folosit si urmarit de catre internauti iar promovarea online este mai usoara.

Mitul 5: China reprezinta modelul viitorului pentru piata online de comert cu amanuntul.

China se afla intr-o pozitie fruntasa in ceea ce priveste o serie de tendinte cheie, insa consideram ca modelul lor online si optiunile multiple pentru cumparaturi sunt unice.

Mitul 6: Comerciantii domestici vor avea mereu avantajul pietei locale de desfacere fata de comerciantii internationali.

Comerciantii straini isi fac loc pe listele de furnizori preferati ai consumatorilor pentru comertul cu amanuntul de pe canale multiple. Internautii pot cumpara usor de pe orice platforma internationala.

Mitul 7: Jucatorii internationali care actioneaza exclusiv in online (precum Amazon) vor avea mereu un avantaj asupra jucatorilor domestici.

Multi dintre jucatorii domestici care actioneaza exclusiv in online au un avantaj competitiv propriu prin faptul ca sunt mai aproape de clientii fiecarei regiuni si inteleg mai bine specifiul fiecarei piete.

Mitul 8: Comerciantii online vand produse si pe alte canale.

Consumatorii cheltuiesc mai mult in favoarea comerciantilor preferati care se afla pe canale multiple, si nu se reorienteaza pur si simplu catre un canal diferit.Deci prezenta unui magazin atat in medioul online cat si offline este un avantaj.

Mitul 9: Preturile mici reprezinta principalul factor in decizia consumatorului de a cumpara de la comerciantii preferati.

Cumparatorii apreciaza calitatea si brandurile inovatoare in defavoarea pretului atunci cand cumpara de la comerciantii preferati de pe canale multiple. Preturile sunt importante insa nu ele fac diferenta intre un magazin online si un altul.

Puteti citi articolul integral pe hotnews.ro

Share Button