Promovare pe Google sau Facebook? Ce alegem?

26/01/2015
  • promovare google facebook

Daca nu ai reusit pana acum sa raspunzi la aceasta intrebare, noi incercam sa te ajutam sa intelegi importanta campaniilor de promovare pe Google si prezenta activa din reteaua de socializare Facebook.

Cum ajungem pe Google?

Cand utilizatorul face o cautare dupa un anumit cuvant cheie care este relevant pentru afacerea ta este normal sa iti doresti sa fii acolo. El manifesta o cerere, tu vii cu oferta.  Un site poate sa apara in rezultatele cautarilor fie prin publicitatea platita Google Adwords, fie organic prin SEO – optimizare pentru motoarele de cautare.

SEO este un proces complex care presupune implementarea unor tehnici pentru o perioada mai mare de timp, insa si rezultatele sunt pe termen lung. Este piatra de temelie pentru orice magazin online, dar si in cazul site-urilor de prezentare este important, avand in vedere concurenta din ce in ce mai mare in online.

Google Adwords este o cale rapida de a fi in primele rezultate ale cautarilor. Atat timp cat platesti vei fi acolo, cand se termina campania, nu mai existi pentru Google. Campaniile platite trebuie utilizate mai ales in sezon de vanzari (de exemplu costume de baie in sezonul de vara). Ele te pot ajuta, pentru ca in urma procesului SEO, site-ul nu se va indexa pe toate cuvintele care ar fi relevante pentru business-ul tau, iar prin Google Adwords poti sa acoperi o lista foarte mare de cuvinte cheie.

Ce sa facem pe Facebook?

Facebook a devenit mai  mult decat o retea de socializare. Aici brandurile dezvolta strategii de client service, de prezentare a ofertei, de mentinere a relatiei cu clientii, pentru a atrage noi clienti, etc.  Prezenta pe Facebook a devenit obligatorie chiar daca ai un business offline sau online.

Si nu e suficient doar sa ai o pagina de Facebook, aceasta trebuie sa fie activa, administrata constant dupa o anumita strategie, sa ofere continut valoros fanilor si sa interactioneze si cu alte pagini. Toate acestea te ajuta sa fii mai aproape de oamneni, sa treci de bariera companie-client si sa devii un sprijin, un consultant, un prieten de incredere al clientului tau.

Campaniile Facebook ADS pot fi un instrument foarte bun de promovare intrucat targetul tau sigur exista pe Facebook si chair petrece foarte mult timp aici.

Google sau Facebook? Ce alegem?

Exista oare o competitie reala intre cele doua? Nu chiar. Pe Facebook abordam oamenii in momentul lor de relaxare, trebuie sa le dam un continut personalizat (targetare) si de valoare ca sa le trezim interesul. Pe Google livram informatia de care userul are nevoie si de care este direct interesat la momentul respectiv (isi manifesta cererea prin cautarea pe care o face).  Cu cat pari mai de incredere, mai profesional, cu cat esti mai relevant si ai o pozitionare mai buna in rezultate, cu atat vei fi mai convingator.

Recomandam ambele canale, fiecare avand specificul sau. Bugetul alocat pentru fiecare depinde de domeniul de activitate al businessului tau.

Pentru campanii eficiente de promovare pe Google sau Facebook ne poti contacta cu incredere!

Share Button