Promovare prin Social Media – 10 reguli de baza

13/08/2011

 

Multe companii au înceaput propria lor campanie de marketing pe rețelele sociale. Și-au creat o pagină de Facebook sau Twitter… și cam atât. Problema este că majoritatea nu știu cum să administreze cu succes aceste conturi pentru a avea niște beneficii pe termen lung.  Am făcut o listă cu 10 reguli de bază pentru comunicarea corporate pe rețelele de socializare. Urmați aceste reguli pentru a avea conturi de succes pe Facebook, Twitter, etc.

Dacă ai nevoie de specialiști în social media, de consultanță sau promovare, contactează-ne pentru o ofertă – CLICK AICI!

 

1. Actualizare! Regula asta nici nu ar trebui să fie pe listă, dar mulți uită cât este de important să-ți actualizezi contul zilnic. Dacă nu faci asta, atunci când clienții intră pe pagină și o văd inactivă, cel mai sigur, se vor îndrepta către concurență.

2. Nu vinde direct! Nu trebuie să „țipi”  la consumatori spunându-le să cumpere produsul/serviciul tău. Social media este menită să te conecteze cu potențialii clienți, să vă cunoașteți, nu să vinzi.

3. Comunică cu publicul. Dacă nu simți că este necesar să le raspunzi la comentarii sau la întrebari, dacă nu te implici în conversaţiile de pe pagina ta, atunci social media nu este pentru tine.

4. Alege cu înțelepciune. Ce spui va rămâne pe vecie înregistrat pe internet. Alege cu atenție mesajele pe care le scrii pe pagina ta, ca și cum ar fi pentru cel mai prestigios ziar.

5. Nu răspunde prietenilor furioși. Unii pot avea doar o zi proastă. Nu îndepărta nici un comentariu negativ. În schimb, ignoră dacă este doar un singur comentariu sau găseste soluții pentru a rezolva „problema” dacă sunt mai mulți care au ceva de reproșat.

6. Fă legături cu alții. Dacă ai găsit ceva interesant (și relevant) pe web, împărtășește asta pe pagina ta de Facebook sau Twitter . Doar asigură-te  înainte de a posta că informația este relevantă pentru afacerea ta.

7. Împărtăşeşte! Nu îți fie frică să arăți potențialilor clienți că firma e compusă din oameni. Poți posta poze de la teambuilding-uri sau chiar de la birou. Astfel, ești mai aproape de omul-client.

8. Fă-ți o strategie. Dacă faci ceva o dată pe săptămână, în aceeaşi zi în fiecare săptămână, prietenii tăi se vor obișnui cu asta și vor reveni pe pagină știind exact ce „caută”. De exemplu, dacă ești magazin online și în fiecare luni postezi colecții cu accesorii, userii vor ști pentru ce să revină pe pagina ta.

9. Fă trimitere pe site-ul tău. Dacă ai scris un articol nou și interesant, sau ai lansat un produs/serviciu nou, este normal să-ți informezi fanii. În schimb nu uita că nu ăsta este singurul scop al paginilor de pe rețelele sociale.

10. Fă-ți cunoscute paginile! Dacă ai cont pe Facebook, Twitter, YouTube, spune tuturor! Pune pe site, pe cărțile de vizită sau în magazin însemnele rețelelor unde puteți să păstrați mai ușor legătura. Daca sunt adepții business-ului tău, vor fi încântați să-ți dea un „like”.

Dacă nu ai resursele necesare să te ocupi așa cum trebuie de comunicarea pe social media, recomandăm să apelezi la o agenție specializată și, mai ales, de încredere. Nu uita că lași imaginea business-ul în mâna altcuiva!

# Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!

Share Button