Promovarea cu bannere versus promovarea cu anunturi text

12/09/2011

În anii de experientă în domeniul promovării online, am observat că majoritatea clienților cer un tip de promovare, fără a avea însa un obiectiv bine stabilit. Se cer aleatoriu campanii CPC, promovare în social media sau prin bannere  fără a ști însă care e diferența între campanii și ce să aștepte de la fiecare în parte. Vreau să fac o paralelă între promovarea cu bannere și cea prin anunțuri text.

Sunt mai multe modalități de a rula astfel de campanii. Cea mai cunoscută este cea prin google adwords, unde anunțurile pot fi atât de tip text cât și banner. Au apărut de câțiva ani și alte sisteme de affiliate marketing, care funcționeaza cam pe același principiu ca la Google. Plătești la click (sau la lead uneori). iar anunțurile apar pe site-uri partenere cu furnizorul serviciilor de promovare.

Totuși, cum alegem tipul anunțului folosit? Un prim criteriu este obiectivul campaniei. Dacă vrei înainte de toate branding sau creșterea notorietății unui produs/serviciu/companie, se recomandă anunțurile prin bannere. În primul rând pentru că sunt mult mai vizibile și pot capta atenția mult mai ușor decât textele. În plus, sunt afișate singure, față de anunțurile text care apar alături de alte câteva în același spațiu dedicate “reclamei” pe un site.  În cazul în care plata se face la click, poate fi și mai rentabil din punct de vedere al costurilor. De obicei bannere au o rata de click mult mai mică decât anunțurile text afișate direct în motorul de căutare (în cazul campaniilor pe google) ceea ce înseamnă că bannerul are expunere mai mare, la aceleași costuri. Oricum userii vor da click doar dacă îi interesează ceea ce le transmitem prin anunț.

Dacă în urma campaniei urmărești însă o creștere consistentă a traficului de calitate și mai ales a numărului de clienți, noi recomandăm campaniile cu anunțuri text, afișate direct în motorul de căutare google. Aceste anunțuri se pot afișa și în site-urile partenere google, însă rata de click și acuratețea traficului este mai mică. De ce? Pentru că anunțurile apar la căutari doar dacă cineva este interesat de produsul/serviciul ce se promovează, ceea ce însemnă că promovarea este foarte targetată. Afisarea pe site-uri relevante din punct de vedere al conținutului cu lista cuvintelor cheie folosită pentru campanie, nu garantează însă că vizitatorii sunt și interesați să cumpere ceea ce tu le oferi.

Un alt criteriu dupa care alegi tipul de anunț prin care să faci reclamă este dat de produsul/serviciul ce se vrea promovat. Dacă ai un magazine online unde vinzi haine pentru femei, cel mai sigur un banner/poza cu o femeie frumoasă îmbrăcată cu rochie roșie va atrage atenția mult mai bine decât anunțul “rochie roșie din bumbac, 10% discount“. Dacă însă vinzi servicii de consultanță, e posibil ca bannerul să nu poată spune mai multe decât textul.

Un al 3-lea criteriu, care se leagă foarte bine de cel anterior este dat de clientul țintă. Sunt aproximativ 4 milioane de femei pe internetul românesc, deci un banner cu rochie roșie își poate atinge foarte ușor targetul cu bannerul pe site-uri diferite. Dacă în schimb vindeți motostivuitoare, se schimbă puțin datele problemei. Targetul este mult mai restrâns, achizitia unui astfel de produs se face doar când ai nevoie (nu pe baza de feeling, ca la haine), deci un banner nu te va ajuta. În acest caz anunțurile text, afișate doar la căutări pe google reprezintă cheia succesului unei campanii.

Lista mai poate continua. Pentru detalii legate de astfel de campanii de promovare, puteți contacta oricând consultantul nostru in marketing online.

# Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!

Share Button