Promovare Google AdWords pentru magazinele online

20/12/2012

Promovarea prin Google AdWords pentru magazinele online: avantaje si recomandari

Popularizarea Internetului, dar si obisnuinta oamenilor de a folosi reteaua World Wide Web pentru a rezvolva aproape orice problema au facut ca in ultimii ani magazinele online sa devina una dintre cele mai profitabile afaceri, dar si una dintre cele mai comune afaceri in spatiul virtual.

Tocmai din acest motiv, promovarea online a unui magazin virtual reprezinta o conditie necesara pentru ca acesta sa scoata profit intr-un timp cat mai scurt si sa isi formeze o retea de clienti fideli. Pentru promovarea eficienta si pentru rezultatea masurabile, specialistii din domeniu recomanda site-urilor de e-commerce promovarea prin Google AdWords.

Care sunt costurile unei campanii de Google AdWords pentru un magazin online?

Promovarea prin Google AdWords a unui magazin virtual este una dintre cele mai eficiente metode, atat din punct de vedere al costurilor, cat si in ceea ce priveste monitorizarea evolutiei acesteia. Concret, poti plati pentru fiecare click prin care utilizatorul intra in site, sau pentru fiecare mie de afisari, in functie de profilul magazinului si de obiectivele stabilite. De aceea este necesar ca de administrarea unei astfel de campanii sa se ocupe o persoana specializata in domeniul marketingului online.

In plus, Google iti ofera posibilitatea de a customiza timpul in care ad-ul tau apare in reteaua de cautare, precum si posibilitatea de a fixa un buget maximum pe zi, care sa fie distribuit unitar, pe tot parcursul celor 24 de ore sau pe tot parcursurl perioadei fixate de tine. Totodata, Google te protejeaza de click-urile spam, menite sa iti consume bugetul, fara a converti. Astfel, daca ad-ul tau primeste intr-o zi mai multe click-uri de la acelasi IP, sistemul va opri afisarea ad-ului pentru respectiva adresa.

Pentru a micsora considerabil costurile unei campanii de AdWords este absolut necesar ca site-ul magazinului online sa fie bine optimizat din punct de vedere SEO. Relevanta acestuia pe motorul de cautare, precum si existenta unei simetrii intre cuvintele cheie folosite in ad si cele prezente in site sunt secretele pentru a obtine cel mai mic cost per click (CPC).

Ce avantaje prezinta campaniile de Google AdWords pentru site-urile de e-commerce?

1. Setari de tracking

Principalul avantaj al campaniilor de AdWords este accesul la rezultate de o precizie aproape perfecta, legata de conversiile pe care acestea le-au rezultat. Odata ce setarile de tracking au fost facute, fie prin intermediul Google Analytics, fie prin AdWords Conversion Tracking, vei primi in timp real date exacte referitoare la numarul utilizatorilor trimisi in site de catre ad, precum si la procentul celor care au si convertit (au cumparat un produs, s-au inscris la newsletter). Este bine sa stabilesti inca de la inceput ce inseamna conversia unui ad pentru magazinul online promovat, astfel incat si setarile campaniei sa fie customizate.

2. Primesti date reale legate de comportamentul de consum al utilizatorilor

Pe langa setarea propriu-zisa a campaniei de Google AdWords pentru magazinul tau, ai si posibilitatea de a analiza tendintele pietei, de a vedea care este concurenta pe anumite produse si cuvinte cheie, fapt ce te ajuta atat la o mai buna personalizare a ad-ului, precum si in strategia de SEO.

3. O metoda de promovare rapida si constanta

In timp ce traficul organic poate avea fluctuatii sesizabile, care pot afecta numarul comenzilor pe care un site de e-commerce le primeste, campania de AdWords iti asigura o expunere constanta, atat timp cat aceasta este bine optimizata si atent monitorizata. Asadar, rularea unei campanii de Google AdWords iti da control asupra traficului din site, precum si asupra felului in care cheltuiesti bugetul de promovare.

4. Mesajul publicitar ajunge direct la publicul tinta

Pentru un magazin online este esential ca publicul tinta sa primeasca la timp mesajul publicitar: oferte speciale, lichidari de stoc, oferte de sarbatori, discounturi si vouchere cadou – toate acestea au limita de timp. Pentru ca aceste strategii de marketing sa dea rezultate, publicul caruia i te adresezi trebuie sa fie anuntat in legatura cu informatiile de acest tip. Mai mult decat atat, Google chiar recomanda evidentierea unor astfel de oferte speciale pentru realizarea unui ad care sa aiba impactul asteptat asupra publicului.

5. Campaniile de Google AdWords asigura si “brand awareness”

Pe langa traficul si conversiile obtinute, campania de Google AdWords setata pentru promovarea unui magazin online asigura si o importanta expunere a brandului. Avand in vedere ca platesti doar pentru click-urile care iti aduc vizitatori in site, faptul ca ad-ul tau este vizualizat zilnic de catre mii de utilizatori de Internet va avea in timp rezultate. De altfe, este bine stiut ca pentru a converti, un potential cumparator trebuie sa fie obisnuit mai intai cu respectivul brand, sa capete in memoria acestuia o prezenta clara, care in timp sa poata fi asociata unei nevoi personale.

Asadar, promovarea prin Google AdWords a unui magazin online reprezinta unul dintre cele mai la indemana si mai accesibile mijloace, care nu ofera doar preturi rezonabile, ci si rezultate vizibile si masurabile.

Poti cere o oferta personalizata pentru pagazinul tau. Iti raspundem in maxim 24 de ore. click aici pentru contact!

Share Button