Promovarea pe Facebook – cum sa incepi cu dreptul

01/08/2012

Clientii tai se afla deja acolo. Si asteapta ca tu, firma ce ofera servicii sau produse de care ei sunt direct interesati, sa fii prezent si deschis la dialog. Facebook te ajuta sa stabilesti o alta relatie cu actualii si potentialii clienti: mai apropiata, mai deschisa, bazata pe dialog.

Cum poti beneficia de avantajele pe care ti le ofera platforma Facebook? In primul rand, trebuie sa iti faci o pagina de brand (cea careia ii dai “like”), nu de persoana (cea careia ii dai “add”).

 Motivele sunt mai multe:

–          O pagina de brand nu are o limita de fani, pe cand o pagina de prieten are o limitare la 5000. Intr-o prima faza, ca firma-cu-cont-de-persoana vei putea sa strangi mai multe conexiuni datorita prietenilor tai reali, dar la un moment dat va apare intrebarea: vorbesc cu Radu Popescu sau cu firma “Decodari telefoane”?

–          Pagina de brand are multe avantaje: fanii interactioneaza cu tine fara ca intimitatea sa le fie violata, poti comunica cu alte branduri din domeniul tau sau din alte domenii, exista transparenta (oricine poate vedea activitatea ta de pe timeline), poti marca evenimentele importante din viata produsului/a companiei, datorita setarilor si statusurile tale pot fi share-uite fara a aparea probelem de vizionare.

–          Profesionalismul. O firma care are pagina de prieten in loc de pagian de brand capata o bila neagra la capitolul profesionalism si imagine.

Chiar daca esti la inceput de drum cu afacerea ta si nu crezi ca este necesar sa iti faci o pagina de brand, alege totusi aceasta varianta. In timp, vei vedea rezultatele.

Inainte de a incepe comunicarea propriu-zisa pe pagina, trebuie sa fii atent la setarile paginii:

1.      URL-ul paginii

Alege ca numele paginii tale sa fie numele brandului tau iar URL-ul sa fie simplu, curat, de tipul:  www.facebook.com/brandulmeu.

Un exemplu de  “asa da”:  http://www.facebook.com/mamaboutique,

Un exemplu de “asa nu”: http://www.facebook.com/pages/Nichiduta/188054634568705

2.      Cover photo + poza profil

Alege o poza de profil si un cover photo care sa te reprezinte. Una dintre aceste doua imagini trebuie sa contina logo-ul tau. Atentie la rezolutia imaginii – imaginile pixelate sau de o calitate inferioara lasa o impresia mai putin buna.

3.      Informatii pagina – about, description

Completeaza informatii despre pagina ta in sectiunea “About”. Ajuta-i pe fani sa te cunoasca descriindu-te. In rubrica “About” trece linkul site-ului tau impreuna cu o  descriere scurta, clara a serviciilor tale. In rubrica “Mission” scrie care este misiunea brandului tau. La “Description” detalieaza serviciile/ produsele pe care le oferi.  In rubrica de “Contact” trece site-ul, adresa fizica (daca ai un showroom, magazin etc cu atat mai mult) si cel putin un numarul de telefon. Persoanele interesate trebuie sa te gaseasca usor.

La fel de importanta ca partea cu setarile este cea de comunicare.

 4.      Strategia

Este foarte important sa ai o strategie de comunicare – ce comunici, cum comunici, cui comunici, de cate ori pe saptamana comunici? Stabileste aceste puncte, fa-ti un plan de lucru si urmeaza-l. Daca, avand in vedere publicul tau tinta si prezenta lui pe Facebook, decizi ca o postare pe zi este ok, asigura-te ca in fiecare zi, in intervalul orar pe care il consideri cel mai potrivit exista un post pe contul tau de Facebook. Acest lucru este cu atat mai usor dat fiind ca postarile se pot programa. Daca alegi sa iti programezi toate statusurile si pe timp indelungat, recomandam sa iti vizitezi contul regulat pentru a interactiona cu fanii – daca ei au intrebari, sugestii, se asteapta la un raspuns.

5.      Postarile

Statistic vorbind, s-a observant ca fanii apreciaza mai mult un status tip imagine decat un status tip text. Tot statistic, un text scurt este mai apreciat decat unul lung. Prin urmare, asigura-te ca strategia ta de postare este un mix care include imagini relevante pentru domeniul/produsul/sericiile tale.

Linkurile sunt o problema spinoasa. E bine sa pui linkuri care sa faca trimitere la sectiuni din site-ul tau, dar nu exagera: daca toate posturile tale includ linkuri, senzatia create va fi una de suprasaturare. Vanzarile prin intermediul Facebook-ului sunt un efect colateral. De asemenea, daca promovezi un link (din site-ul tau sau dintr-un site relevant), nu pune linkul si apoi apasa repede butonul de publica; spune-ti parerea, scrie un mic comentariu, un indemn. Un link intr-un status nu spune nimic fanilor tai decat ca ar trebui sa-l citeasca si atat…

6.      Interactiunea cu alte pagini

Esti la inceputul utilizarii Facebookului, vrei mai multi fani si te gandesti sa abordezi alte pagini de brand. O miscare gresita ar fi sa iti faci reclama pe timeline-ul lor – poate fi considerat spam, administratorul paginii respective te poate sterge si chiar reclama. Alta greseala ar fi sa dai “like” paginii respective si apoi sa ceri, printr-un mesaj, ca si ei sa iti dea like.

Facebook inseamna interactiune si libertatea de a comenta si de a fi afiliat la ceva. Exista niste guidelines, dar nu exista “trebuie”. Nu poti cere unei alte pagini sa devina fanul tau chiar daca tu esti fanul ei.

In articolul urmator vom discuta despre fanii pe Facebook: ce inseamna crestere normala organica, cat poti creste prin ad-uri, cum poti sa iti cresti comunitatea etc.

# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti !

Share Button