SEO on-site – 8 recomandari esentiale pentru un continut corect optimizat

22/10/2012

Relevanta unui brand in mediul online este data de factori multipli, care tin atat de modalitatea de promovare aleasa de respectiva  organizatie, cat si de felul in care aceasta interactioneaza cu publicul tinta, de atentia pe care o acorda nevoilor acestuia, precum si de modul in care organizatia isi construieste propriu-zis prezenta in mediul online, prin intermediul website-ului.

Procesul de constructie a website-ului nu se refera doar la arhitectura acestuia si la interfata pe care o primeste, ci si la felul in care informatiile sunt structurate si optimizate pentru motoarele de cautare. In acest sens, strategia de SEO on-site este esentiala, ea reprezentand piatra de temelie pentru optimizarea  off-site si pentru promovarea organizatiei prin social media.

In cazul in care organizatia nu are resurse financiare suficiente pentru a investi intr-o strategie de SEO completa, exista cateva modalitati prin care aceasta isi poate optimiza continutul, fara costuri suplimentare si intr-un timp relativ redus.

Afla care sunt recomandarile obligatorii de care trebuie sa tii cont in strategia de optimizare on-site si implementeaza-le cat mai curand!

  1. Continut original si relevant

Aplicabila mai ales in cazul site-urilor de continut, aceasta regula trebuie respectata in egala masura si de catre paginile web de prezentare, publicitate etc. Conform celor mai recente update-uri ale algoritmilor Google, continutul duplicat, lipsit de originalitate si care nu trezeste interesul utilizatorilor de Internet este sanctionat de catre motorul de cautare si plasat intr-o pozitie mult inferioara in SERPS (Search Engine Results Pages). De aceea redactarea unui continut original si corect, care serveste  nevoilor publicului tinta si aduce informatii relevante este fundamentala  pentru plasarea favorabila a unui website in paginile de rezultate oferite de Google.

  1. Taguri H1 si H2

Tagurile H1 si H2 sunt deosebit de importante pentru optimizarea continutului, deoarece ii ofera motorului de cautare informatii despre continutul paginii web de care apartin, motiv pentru care au un rol major in indexarea corecta acestia.

  1. Alege titlul potrivit!

Fie ca este vorba despre titlul unui articol sau de titlul unei pagini sau al unei categorii, acesta trebuie sa fie concis, simplu, cat mai scurt si sa sintetizeze perfect continutul articolului, respectiv tematica paginii/categoriei in cauza. Pentru ca un titlu sa fie optimizat, acesta trebuie sa contina cuvantul cheie definitoriu pentru respectiva tema.

Exemple

Titlu articol optimizat:  “Cum promovezi un magazin online”

Title categorie/pagina: “Articole social media”, “Servicii promovare online”

  1. Stabileste cuvintele cheie

Unul dintre cele mai importante aspect ale strategiei de SEO on-site, cuvintele cheie trebuie clar definite si stabilite, astfel incat sa poata crea identitatea articolului si a paginii respective, urmand ca acestea sa fie indexate de Google. Altfel spus, stabilirea cuvintelor cheie este cruciala, deoarece ele sunt cele care ii furnizeaza motorului de cautare informatii despre continutul paginii web care urmeaza a fi indexata.

In mod practic, cuvintele cheie sunt reprezentate de sintagme, si nu de simpli termeni de sine statatori, deoarece in forma singulara, acestia ar putea fi prea generali pentru o indexare corecta si eficienta a continutului. De asemenea, este esential sa existe o concordanta intre cuvintele cheie din continutul paginii si cele aflate in title-ul acesteia.

In cazul articolelor, cuvantul cheie principal (care face referire la tema articolului) trebuie sa se regaseasca obligatoriu cat mai in deschiderea acestuia  si sa aiba o densitate raportata la marimea textului, fara ca aceasta recurenta sa fie suparatoare. Pentru a  fi evitate repetitiile, cuvintele cheie pot fi folosite in forme putin diferite de cea principala. In aceeasi ordine de idei, in cuprinsul articolului cuvintele cheie vor fi evidentiate prin bold (de 2-3 ori in tot cuprinsul textului, de preferat in paragrafe diferite).

Din ratiuni ce tin de rigorile redactarii unui text pentru mediul online, dar si in scopul optimizarii, cuvintele cheie se vor regasi si in compozitia intertitlurilor.

Nota bene! Evita aglomerarea de cuvinte cheie si folosirea fortata a acestora, deoarece, conform update-urilor Panda si Pinguin, spamming-ul prin cuvinte cheie este sanctionat de Google.

  1. Meta description

Meta descrierea este textul vizibil pe motorul de cautare in pagina de rezultate, care descrie fie tema unui articol, fie tematica unei pagini. Este important ca meta descrierea sa fie redactata corect, concis si sa contina cuvinte cheie din doua motive:

a) Oferind informatii concrete, meta descrierea este cea care determina utilizatorul sa acceseze o resursa web menita sa raspunda nevoii sale de informare.

b) Meta descrierea optimizata este esentiala pentru pozitionarea in SERPS  a paginii web.

  1. Atributul Alt

Atat in cazul fotografiilor, cat si in cazul link-urilor inserate in text, folosirea atributului Alt nu este optionala, ci obligatorie! Atributul Alt trebuie sa ofere informatii despre imaginea sau link-ul pe care este inserat, informatii care sa aiba legatura cu subiectul articolului sau al paginii si sa fie scris optimizat, pe cat posibil.

  1. Importanta intertitlurilor

Norma elementara a scriiturii pentru mediile digitale, existenta intertitlurilor in cuprinsul articolelor este deosebit de importanta si pentru optimizarea continutului. Acestea au rolul de a delimita textul in paragrafe tematice, de a sparge blocul de text, evitand astfel plictisirea cititorului.
Pentru a avea impactul dorit asupra utilizatorului de Internet – acela de a-i atrage  curiozitatea si de a-l mentine pe pagina cat mai mult timp, intertitlurile trebuie sa fie scrise cat mai concis, sa contina cuvinte cheie si sa sintetizeze simbolic continutul paragrafului pe care il reprezinta. Altfel spus, intertitlurile unui articol sunt redactate corect atunci cand cititorul poate rezuma subiectul acestuia fara sa citeasca tot blocul de text.

  1. Link building on page

Inserarea de link-uri interne este la fel de importanta ca link building-ul extern. In scopul optimizarii continutului, link-urile trebuie inserate pe sintagme, si nu pe cuvinte de sine statatoare si nu in ultimul rand, acestea trebuie sa faca trimitere catre o informatie cat mai asemanatoare cu cea pe care sunt inserate. Nici in acest caz nu este recomandat abuzul, fiind necesar ca numarul link-urilor sa fie proportional cu marimea textului.

Pentru ca un site sa fie relevant pentru Google si sa aiba o pozitionare favorabila in SERPS, trebuie sa indeplineasca toate aceste conditii ale optimizarii on-site. Odata ce aceasta strategie va fi implementata, rezultatele vor incepe sa devina vizibile in decurs de aproximativ o luna sau doua. Depinde de profilul siteului si de domeniul pe care il abordeaza.

# Daca iti place ce ai citit, impartaseste si cu ceilalti

Share Button