Studiu de caz www.catalog-cursuri.ro – Cel mai complet portal de cursuri

24/06/2011
  • catalog de cursuri

catalog de cursuriAcum un an, prin februarie 2010, am început să punem bazele unui portal profesionist de cursuri. Scopul acestui proiect este de a facilita accesul celor interesati de cursuri, de dezvoltare personală și profesională la o sursă sigură și corectă de informare. În același timp, site-ul este și o platformă eficientă de promovare pentru furnizorii de cursuri.

Cum ne-a venit ideea? Pur și simplu am identificat o nișă neexploatată. Portalurile existente erau și sunt în continuare slabe atât din punct de vedere grafic, tehnic, cât și al informatiilor oferite. Nu e usor să faci un site simplu de folosit și înțeles de toată lumea. Noi am vrut să facem – și am și reușit – un portal care să apropie clientul de furnizorii de cursuri. Este mult mai simplu să cauți pe un site care centralizează oferte de la cei mai buni furnizori din piață decât să te bazezi pe rezultatele, mai mult sau mai puțin relevante, pe care ți le oferă google.

Cum ne-am apucat de treabă? Înainte de toate, a fost un business plan, însă nu asta vom detalia, ci modul în care am ales elementele de corporate branding. Am analizat foarte atent concurența, cât și site-uri similare din străinătate. Ca de obicei, primul pas pare și cel mai greu – ce nume și slogan să alegem. Am ales  “Catalog de Cursuri” deoarece aveam nevoie de un nume foarte simplu, ușor de scris și de reținut. În plus, este și foarte relevant pentru conținutul site-ului. Culorile au fost alese plecând de la două puncte esențiale – să fie diferite de culorile pe care le folosește concurența și, în același timp, să nu fie obositoare. Userii petrec în media 3-4 minute la fiecare vizită, ceea ce se obține foarte greu dacă se folosesc culori puternice.  Sloganul portalului este “Alegerea unui curs începe cu noi” – în ideea în care, pe Catalog-Cursuri.ro se găsesc oferte de la mai bine de 500 de companii, din diferite arii curiculare și zone ale țării. Indiferent de nevoia de pregătire a userului nostru, pe portal pot găsi ceea ce au nevoie, fără pierdere de timp sau energie.

Cum am implementat/dezvoltat site-ul? Cu multî muncă! Așa cum am mai spus, accentul s-a pus încă de la început pe funcționalitatea excelentă a portalului, atât pentru furnizorii de cursuri cât și pentru cei interesați de acestea. Pentru portal am dezvoltat o platformă care să răspundă la toate nevoile noastre. Există conturi de companii, fiecare cu diferite funcționalități. Furnizorii își creeaza singuri pagina de prezentare a companiei, își posteaza cursurile, comunicatele de presă și articolele. Odată cu crearea fiecărui cont, se generează și se trimit automat facturile proforme, există alerte care îi anunță pe furnizori atunci când se apropie finalul abonamentului sau când au primit o cerere de ofertă. Toată informația din site este foarte bine structurată pe categorii și subcategorii, există filtre de căutare astfel încât oricine să aibă acces repede și ușor la informația de care are nevoie. Există și posibilitatea de a cere ofertă personalizată tuturor furnizorilor înscriși pe site (acum sunt peste 500). Cu un singur e-mail, cererea de ofertă ajunge la furnizorii care oferă tipul de curs pe care îl cauți. Toată platforma este dezvoltată pentru a funcționa perfect, cu intervenție minima din partea noastră asupra conținutului.

Cum ne promovăm? Înainte de lansare am făcut o strategie de marketing online pe care o urmărim și astăzi. Suntem foarte activi în mediile online unde se discută despre dezvoltarea personală și profesională. Ca și impact asupra imaginii portalului, am creat pagini pe facebook, twitter și linkedin, adică am acordat atenție și PR-ului online. Ne păstrăm cititorii aproape atât prin intermediul rețelelor sociale cât și prin newsletterul pe care îl trimitem săptămânal la baza de abonați. Mixul de marketing cuprinde, pe lângă social media, elemente de PR prin communicate de presă, articole în diferite publicații relevante, parteneri la diferite evenimente de dezvoltare personală și profesională, etc. S-au facut și campanii punctuale de google adwords pentru a crește notorietatea Catalog de Cursuri și pentru a mări în același timp baza de date cu abonați la newsletter. Încă de la realizarea site-ului s-a pus accent pe optimizarea acestuia – SEO . În continuare această activitate este importantă și se face în mod constant. Bannerele au și ele un rol important în crearea brandului, pe lângă recunoașterea oficială a furnizorilor de cursuri, ca fiind un partener de încredere în ceea ce privește promovarea cursurilor lor. Doar prin promovarea online am reușit deja să conturăm un brand pe piața de formare profesională.

În concluzie, așa am creat “din nimic”, cel mai mare și complet portal de cursuri din Romania, cu peste 500 de furnizori înscriși și peste 1500 oferte de cursuri, de la calificare profesională, până la cursuri de hobby și traininguri de vânzari și management.

# Dacă îți place ceea ce ai citit, împărtășește și cu ceilalți!

Share Button