Tendinte in publicitate din 2014

24/01/2014
  • tendinte din publicitate 2014

Anul 2013 s-a incheiat nu de multa vreme. In loc sa reflectam asupra tuturor momentelor neplacute din publicitate care s-au intamplat anul trecut, vom incerca sa privim in perspectiva. Publicitatea online a evoluat constant, s-a catarat incercand sa preia fraiele, in timp ce a incearcat sa tina si pasul cu schimbarea rapida din trendurile sociale in tehnologie.

Astfel, vom incerca sa facem cele mai bune predictii ale tendintelor ce vor aparea in continuare in 2014.

Publicitatea pe Mobil

 Fie ca esti pregatit sau nu, vei vedea din ce in ce mai multa publicitate directionata pe dispozitivul tau mobil. Vremea in care o companie se multumeste doar cu difuzarea reclamelor la televizor a luat sfarsit. Acum e timpul ca responsabilitatea si impresiile targetate sa le ia locul.

 Fiecare reclama traditionala va avea un soi de echivalent pe partea online. Fie ca e vorba de transmisiunea live a sporturilor, a serialelor sau a altceva, va exista o metoda prin care le vei putea urmari pe dispozitivele mobile. Era celui de-al doilea ecran e aici si cu ajutorul ei va ajunge publicitatea targetata la tine, privitorul.

Publicitatea va functiona atunci cand ne vom indeparta de televizor pentru a folosi telefoanele in public. De indata ce te vei afla in preajma unui anumit magazin sau restaurant, vei primi reclame pe telefon. Tehnologia e deja in vigoare si nu e nimic ce ar impiedica companiile sa isi impinga continutul de pe dispozitivele mobile catre clienti.

Din ce in ce mai putina intimitate

Asta e mai degraba un fapt decat o predictie. Orice moment de intimitate pe care il ai acum in lumea online – si nu sunt multe – ia-l si spune-i la revedere. Trecerea la toate informatiile digitale care sunt disponibile pentru oamenii din publicitate si companii va continua.

Apuse sunt zilele in care ceea ce faci online te priveste strict pe tine.

Continutu-i rege – Content marketing

A fost odata un timp in care o companie putea achizitiona o reclama la televizor si apoi se indeparta si astepta ca acul sa se miste. Dupa ce reclama a fost finalizata sau produsa, nu mai aveai foarte multe de urmarit. Acum companiile au nevoie de continut – mult continut – cu scopul de a-si sprijini reclamele traditionale.

Acum contentul trebuie sa fie online si in social media pentru a sustine oricare reclama traditionala care se desfasoara. Acest continut are nevoie sa fie updatat, interactiv si mereu de actualitate. Continutul de social media ar trebui sa fie constant reinnoit, activat ca batand in palme.

Necesitatea pentru noul content nu numai ca a creat mai multe joburi in lumea publicitatii, ci a si ‘’inundat’’ social media cu mesaje ancorate in publicitate.

Reclamele orientate catre “Tu” nu catre “ Noi”

 Asa cum am mentionat mai sus, zilele in care o companie iese si cumpara o reclama TV si o ruleaza, s-au sfarsit. Procesul e acum mult mai profund si mai complicat.

Focusul pe demografic si pe cei carora li se adreseaza reclamele nu a fost niciodata mai mare. Companiile vor sa stie exact cine le urmareste reclamele si cand o fac. Nu isi permit sa iroseasca mesajele de marketing cu oamenii gresiti, pentru ca ar fi o mare risipa de resurse.

Deja ati vazut multe anunturi directionate catre online ale companiile care iti folosesc informatia ( aminteste-ti de lipsa de intimitate), informatie care serveste reclamelor asociate cu activitatea voastra online. Aceste tipuri de reclama focusata va continua sa se raspundeasca cu ajutorul televiziunii si a dispozitivelor mobile. In viitor vom putea vedea reclame care chiar vor fi determinate de ceea ce se afla in telefoanele noastre.

Asa ca, fiecare afacere trebuie sa se adapteze noilor tendinte si sa se promoveze inteligent. Orice client conteaza si el trebuie cautat acolo unde este dispus sa te vada/ auda. Viitorul este in promovarea online si interactiva. Tu cum iti promovezi afacerea?

Share Button